ویزا خدمات رمزارزی ارائه می‌کند/ اضافه شدن رمزارز به شبکه پرداخت ویزا

شرکت خدمات پرداخت ویزا چندی قبل از یک بستر API جدید برای دسترسی مستقیم مشتریان به دارایی‌های رمزارزی خبر داده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت خدمات پرداخت ویزا(Visa) جدیداً از برنامه‌ی راه‌اندازی یک بستر AIP برای شرکت‌ها و موسسات حوزه‌ی بانکی خبر داده است که به مشتریان اجازه می‌دهد به صورت مستقیم بیت کوین و سایر دارایی‌های رمزارزی را خریداری کنند. در همین راستا شرکت ویزا با یکی از غول‌های حوزه‌ی فناوری‌های مالی به نام آنچوریج(Anchorage) همکاری کرده است.

در بخش‌هایی از بیانیه‌ی ویزا آمده است «در ابتدا قرار است که این API توسط بانک دیجیتال متمرکز بولیوارد در کانزاس مورد استفاده قرار بگیرد، تا مشتریان آن شاهد ادغام بیت کوین و سایر رمزارزها در سرویس‌های ارائه شده باشند.

شرکت ویژا در بیانیه‌ی رسمی خود همچنین توضیح داد که این API رمزارزی جدید به مشتریان بانکی هم اچازه می‌دهد تا به تسهیلات در نظر گرفته شده در این زمینه نیز دسترسی پیدا کنند. در بخش دیگری از بیانیه‌ی ویزا اظهار شده که «این API جدید به راحتی به زیرساخت‌های شرکت ویزا، آنچوریج و بانک دیجیتال بولیوارد متصل خواهد شد و به مشتریان اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین را به عنوان سرمایه‌گذاری در تجارت خود مورد استفاده قرار دهند».

افزایش قدرت بیت کوین به عنوان یک گزینه جهت محافظت از سرمایه‌ی در برابر تورم اخیراً باعث شده تا این دارایی به جریان اصلی وارد شده و بالغ بر ۱۰ شرکت و موسسه‌ی مالی BTC را به سبد سهام و دارایی‌های تحت مدیریت خود اضافه کنند.

شرکت خدمات پرداخت ویزا هم با بیت کوین و سایر رمزارزها ناآشنا نیست، زیرا این شرکت تا به امروز با چندین شرکت فعال حوزه‌ی رمزارز همکاری نزدیک داشته است، شرکت‌هایی که از رمزارزها به صورت مستقیم در شبکه‌های پرداخت و خدمات خود استفاده می‌کنند. با این حال، راه‌اندازی این API جدید توسط غول خدمات پرداخت جهان که تنها جهت خرید بیت کوین و سایر رمزارزها کاربرد دارد، نشان دهنده‌ی رشد و تاثیر صنعت رمزارزها در اقتصاد به ویژه بیت کوین می‌باشد.

صحبت‌های یک مدیر ارشد

به گفته‌ی جک فورستل(Jack Forestell) مدیر ارشد محصولات و خدمات شرکت ویزا در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «شرکت قدصد دارد به یک پل برای ایجاد ارتباط بین بازار دارایی‌های دیجیتال نوظهور و امپراتوری بانکداری خود با نزدیک به ۷۰ میلیون کاربر در سراسر جهان باشد».

وی در این باره اظهار داشت:

ما در نظر داریم تا شرکت ویزا را به عنوان پلی بین صنعت دارایی‌های دیجیتال و ۷۰ میلیون کاربر فعال خود تبدیل کنیم؛ این درحالیست که ما یک بستر پیشرو برای کیف‌پول‌های رمزارزی هستیم زیرا در حال حاضر با ۳۵ پلت‌فرم فعال حوزه‌ی رمزارز همکاری نزدیک برقرار کرده‌ایم. به لطف این برنامه‌ی بلند مدت، ما می‌توانیم ارزش ویزا را نزد بانک‌های جدید و موسسات مالی بزرگ با ارائه‌ی یک پل مستقیم برای دسترسی آسان به دارایی‌های رمزارزی و شبکه‌های بلاک‌چینی، به بالاترین حد برسانیم.

لحن بیانیه‌ی مطبوعاتی ویزا نشان می‌دهد که این API جدید تنها یکی از برنامه‌های در دست توسعه‌ی شرکت ویزا برای حضور گسترده در صنعت ۱ تریلیون دلاری رمزارزها می‌باشد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  6