کدام دارایی ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ بیت کوین یا طلا

گزارشاتی که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد شهروندان آمریکایی در حال حاضر تمایل دارند تا سرمایه‌ی خود را در بازار سهام، بیمه، املاک و مستغلات و نهایتاً رمزارز بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صرافی مبادله‌ی رمزارز ژاپنی بیت‌فلایر(Bitflyer) اخیراً تحقیقاتی در رابطه با وضعیت بازارهای رمزارزی در ایالات متحده و مقایسه‌ی آن با بازارهای رمزارز ژاپن انجام داده است.

مشهودترین تفاوت بین کاربران آمریکایی و ژاپنی از نظر سطح پذیرش بیت کوین تنها با استفاده از یک سوال ساده در بین کاربران تفهیم شده است، اینکه نظر شما در رابطه با سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارز چیست؟

درحالیکه حدود ۷۶ درصد شهروندان آمریکایی نظر مثبت به صنعت رمزارها دارند، بالغ بر ۷۸ درصد مردم ژاپن تمایلی به استفاده و سرمایه‌گذاری در این صنعت رو به رشد ندارند.

 

تفاوت رویکرد مردم جهان نسبت به بیت کوین

نمودارهای کاملاً مخالف منتشر شده توسط بیت‌فلایر نشان می‌دهد که چطور این دو بازار در پذیرش دارایی‌های رمزارزی با یکدیگر متفاوت هستند. در این تحقیقات گروه سنی و زمان دقیق بررسی‌ها اعلام نشده است، اما می‌توان فرض کرد که افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر به افزایش سطح پذیرش آن در میان شهروندان آمریکایی کمک شایانی کرده است.

رویکرد مردم نسبت به آینده تغییر کرده است

با تاکید بر افزایش سطح علاقه‌ی عمومی به سرمایه‌گذاری در یک شبکه‌ی امن اقتصادی مناسب، تحقیقات فوق‌الذکر نشان داد که ۸۲ درصد مردم آمریکا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف هستند. تحقیقات جداگانه‌ای که در رابطه با این موضوع صورت گرفته نشان می‌دهد که تا چند ماه قبل سطح سرمایه‌گذاری شهروندان آمریکایی در دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری چیزی حدود ۵۲ درصد بوده و گسترش بیماری کووید۱۹ باعث تغییر رویکرد مردم نسبت به آینده‌ی اقتصاد شده است.

پس از بازار سهام، شهروندان آمریکایی به سرمایه‌گذاری در بازار بیمه، املاک و مستغلات و در جایگاه چهارم به دارایی‌های رمزارزی و بیت کوین علاقه‌مند هستند. نکته‌ی جالب در رابطه با این موضوع این است که مردم ژاپن کاملاً رویکردی عکس داشته و تقریباً ۶۹ درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف ندارند.

یکی دیگر از نکات جالب ذکر شده در این گزارشات آن است که هم در آمریکا و هم در ژاپن، مرد‌ان بیشتر از زنان به سرمایه‌گذاری پول‌های خود تمایل دارند.

 

تمایل به سرمایه‌گذاری

این تفاوت رویکرد درحالیست که ۶۸ درصد شهروندان آمریکایی با نگاهی به آینده‌ی اقتصاد و عبور از بیماری کووید۱۹، سال ۲۰۲۱ را به عنوان زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری و افزایش سطح دارایی‌های مالی تحت مدیریت اعلام کرده‌اند، درحالیکه این رقم برای مردم ژاپن تنها ۱۸ درصد تخمین زده شده است.

البته در بخش‌های پایانی این گزارش توضیح داده شده که هم آمریکایی‌ها و هم ژاپنی‌های تمایلی به افزایش سطح سرمایه‌گذاری در سال جاری ندارند. درحالیکه مردم آمریکا کمبود منابع مالی ناشی از گسترش بیماری کووید۱۹ را دلیل عدم سرمایه‌گذاری اعلام می‌کنند، شهروندان ژاپنی بالا بودن سطح خطر دارایی‌های نوظهور را دلیل اصلی عدم تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رمزارز می‌دانند.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5