جزییات پرداخت بیمه بیکاری کرونا

بر اساس آمارها بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به دلیل شیوع کرونا از کار بیکار شده و مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته بسیاری از کسب و کارها به ویژه صنوف خدماتی آسیب دیده و با توقف فعالیت روبه رو شدند.این امر ضمن ضرر و زیان به صاحبان این کسب و کارها، کاهش درآمد و بیکاری نیروهای کار شاغل در این کسب و کارها را به دنبال داشت.

در این بین، دولت پرداخت تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا را در دستور کار قرار داد و مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 به کارگران آسیب دیده و بیکار شده پرداخت شود.

بر اساس اعلام مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکنون یک میلیون و 251 هزار و 975 نفر بر اثر شیوع کرونا مشمول بیمه بیکاری تشخیص داده شده اند که از این تعداد یک میلیون و 169 هزار و 534 نفر در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گفته وی اعتبار پیش‌بینی شده در مصوبه ستاد ملی کرونا برای حمایت از بیکاران در دوره پاندمی کرونا، بیش از 3000 میلیارد تومان بوده که تاکنون هزار میلیارد و 286 میلیون تومان از این اعتبار تخصیص یافته و هزار میلیارد و 750 میلیون تومان باقی مانده است.

وزیر کار در روزهای اخیر اعلام کرد در حوزه بیمه بیکاری با راه اندازی سریع سامانه درخواست بیمه بیکاری، بیش از 860 هزار متقاضی ثبت نام کردند و بیش از 3500 میلیارد تومان برای چهار ماه علاوه بر بیمه بیکاری که بر اساس قانون تعلق می‌گرفت، پرداخت شده است.

پیش از این معاون روابط کار وزارت کار گفته بود در بحث بیمه بیکاری کرونا حدود 730 هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند و هیچ محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد.

بر اساس آخرین آمارها مقرری ایام بیکاری کرونا برای یک میلیون و 82 هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شده و حدود 90 هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده اند.

در شوک نخست کرونا دست‌کم یک میلیون و 600 هزار شغل آسیب دیده و یک میلیون و 500 هزار نفر از کار بیکار شدند.

 

منبع: ایسنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  ⁄    =  23