تغییر در شاکله بودجه صدمات جدی به معیشت مردم وارد می‌کند

رئیس جمهور:

رییس جمهور گفت: از نظر دولت تغییر در شاکله و محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۰ می تواند صدمات جدی به معیشت مردم و مسیر توسعه و مدیریت اقتصاد کشور وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه در دویست و یکمین جلسه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، موضوع لایحه بودجه سال آینده کل کشور و همچنین طرح ها و برنامه های دولت را برای حمایت از بازار سرمایه بررسی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه در خصوص تغییرات انجام شده در لایحه بودجه دولت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و تاثیرات منفی این تغییرات بر اقتصاد کشور گفت: بارها از سوی دولت بر ضرورت حفظ ارکان اصلی لایحه بودجه تاکید شده و مواردی نظیر مبارزه با رانت، کاهش تورم، تقویت ارزش پول ملی و حمایت از معیشت مردم و تامین کالاهای اساسی در این لایحه مورد اهتمام جدی دولت بوده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه لایحه بودجه 1400 برای مدیریت اقتصاد کشور در شرایط جنگ اقتصادی و برای مدیریت مسیر توسعه تدوین شده است، افزود: از نظر دولت تغییر در شاکله و محورهای اصلی لایحه بودجه 1400 می تواند صدمات جدی به معیشت مردم و مسیر توسعه و مدیریت اقتصاد کشور وارد کند.

در ادامه جلسه گزارش بانک مرکزی از بازار ارز و کالا ارائه و تصمیمات لازم در جهت تقویت حرکت در مسیر کاهش انتظارات تورمی اتخاذ شد.

رئیس جمهور گفت: جریان تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو نیز به شکل مستمر توسط دولت ادامه داشته و این روند با جدیت دنبال می‌شود تا مردم دغدغه‌ای برای تامین دارو و کالاهای اساسی نداشته باشند. باید از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام پایانی سال و شب عید نیز انجام شود تا مردم نسبت به تامین کالاهای اساسی در این ایام اطمینان خاطر داشته باشند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =