فصل شکوفایی رمزارزهای ثانویه/ امکان پیش بینی وجود دارد؟

محققان ای‌تورو:

طبق گزارش اخیر پلت‌فرم ای‌تورو(eToro) برخی سرمایه‌گذاران با پیش‌بینی صحیح فصل رمزارزهای ثانویه یا اصطلاحاً «آلت‌سیزن(Alt Season)» در سال ۲۰۲۰ توانسته به سودآوری و درآمد چند برابری دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، براساس تازه‌ترین تحقیقات پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز ای‌تورو(eToro)، سرمایه‌گذارانی که می‌دانستند در سال ۲۰۲۰ چه زمان بیت کوین خود را با رمزارزهای ثانویه مبادله کنند، به میزان قابل توجهی سود بدست آورده‌اند. البته در گزارشات ای‌تورو گفته شده که بزرگ‌ترین چالش برای رسیدن به این سودآوری تعیین زمان دقیق شروع فصل رمزارزهای ثانویه یا به اصطلاح «آلت سیزن(alt season)» می‌باشد.

پلت‌فرم ای‌تورو که در پایان هر سه‌ماهه‌ی کاری یک گزارش در رابطه با بازار رمزارزها منتشر می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود به مباحث مختلف سرمایه‌گذاری در بازار صعودی ۲۰۲۰ پرداخته است. در این گزارش همچنین یک بخش کامل به وضعیت بازار رمزارزهای ثانویه نیز اختصاص داده شده است. در این قسمت گفته شده که برترین رمزارزهای ثانویه‌ی بازار توانسته‌اند بیت کوین را پشت سر گذاشته و عملکرد نسبتاً بهترین از خود ارائه دهند.

در بخش‌هایی از این گزارش نشان داده شده که نگهداری و سرمایه‌گذاری مساوی بر روی ۱۰۰ رمزارز ثانویه بازار در سال ۲۰۲۰ سودآوری و منفعت بیشتری نسبت به بیت کوین برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است. با این حال، گفته شده سرمایه‌گذارانی که توانایی پیش‌بینی زمان درست برای حرکت از بیت کوین به سمت رمزارزهای ثانویه و بالعکس را دارند، به راحتی توانسته‌اند میزان سودآوری خود را در سال ۲۰۲۰ دوبرابر کنند.

طبق آنچه در گزارش ای‌تورو آمده است:

اگر شما تنها دو مرتبه در سال ۲۰۲۰ مبادله‌ی رمزارز انجام داده باشید، یعنی در ماه می بیت کوین را به رمزارز ثانویه و در ماه سپتامبر رمزارز ثانویه خود را به بیت کوین تبدیل کرده باشید، قطعاً به سودآوری ۳ تا ۴ برابری رسیده‌اید، درحالیکه امکان هفت برابر شدن سرمایه‌گذاری شما وجود دارد.eToro

معیارهایی برای پیش‌بینی وجود دارد

گرچه محققان ای‌تورو در این گزارش توضیح داده‌اند که پیش‌بینی فصل رمزارزهای ثانویه و زمان مناسب برای تبدیل بیت کوین به این رمزارز بسیار دشوار است، اما معیارهایی وجود دارد که بررسی آن‌‌ها می‌تواند به سرمایه‌گذاران در جهت پیش‌بینی نقطه‌ی چرخش بازار کمک کند.

در این گزارش گفته شده که «به نظر می‌رسد معیارهایی همچون حجم مبادله‌ی نسبی، سطح فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، لیست شدن رمزارزهای جدید و تعداد اخبار و مقالات خبری منتشر شده از سوی پروژه‌های رمزارز می‌تواند در ایجاد یا تسریع آلت سیزن تاثیر مستقیم داشته باشد».

البته لازم به ذکر است که معیار «حجم مبادله» یک وضعیت مرغ و تخم‌مرغی کلاسیک را نشان می‌دهد؛ زیرا گاهی اوقات مشخص نیست که افزایش حجم مبادله به دلیل افزایش فعالیت تجاری به صورت ارگانیک در بازار بوده و یا به دلیل افزایش قیمت‌ها رخ داده است.

پلت‌فرم ای‌تورو برای بررسی سطح فعالیت رسانه‌های اجتماعی از داده‌های منتشر شده توسط یک شرکت تجزیه و تحلیل حوزه‌ی رمزارز به نام تای(TIE) استفاده کرده و به مقایسه‌ی سطح فعالیت رمزارزهای ثانویه در مقابل بیت کوین در پلت‌فرم توییتر پرداخته است.

توییتر را دست کم نگیرید

در گزارش ای‌تورو گفته شده که «آغاز فصل رمزارزهای ثانویه می‌تواند با تعداد توییت‌های مرتبط با رمزارزهای ثانویه در پلت‌فرم توییتر ارتباط مستقیم داشته باشد».

به عنوان مثال می‌توان به رمزارز داژکوین(DOGE) اشاره کرد که اخیراً در پلت‌فرم‌های رسانه‌ی اجتماعی به کانون توجه تبدیل شده است. هفته‌ی گذشته داژکوین اولین رمزارز ثانویه بود که توانست از لحاظ حجم مبادله‌ی روزانه رمزارز بیت کوین را به اقتدار کنار بزند.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد که افزایش اخبار و گزارشات منتشر شده توسط شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز نیز با فصل رمزارزهای ثانویه ارتباط دارد زیرا اخبار و مقالات منتشر شده توسط این شرکت‌ها به نوعی یک بروزرسانی در رابطه با پروژه‌ها و سایر اطلاعیه‌های بزرگ هستند. به گفته‌ی محققان ای‌تورو «این یک امر بسیار مشهور است».

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  70