رمزارزها و سرمایه‌گذاری بلند‌مدت / بیت کوین محبوب‌ترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری

نتایج مطالعه‌ی صرافی بایننس نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از کاربران این صرافی خرید رمزارزها را نوعی سرمایه‌گذاری بلند‌مدت ارزیابی می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صرافی بایننس اخیراً گزارش مطالعه‌ی خود را با عنوان «گزارش جهانی شاخص کاربران(Global Crypto User Index report)» از فعالیت ۶۱ هزار کاربر از ۱۷۸ کشور مختلف جهان منتشر کرده است و در آن داده‌های آماری مربوط به نگرش، مشارکت مالی، پذیرش و ایدئولوژی پاسخ دهندگان مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این مطالعه، ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان ادعا کردند که رمزارزها را به عنوان سرمایه‌گذاری بلند‌مدت خریداری کرده‌اند. در همین زمان، ۳۸ درصد از شرکت کنندگان به دلیل بی اعتمادی به سیستم مالی فعلی بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کردند و ۳۱ درصد از آن‌ها برای بهره‌گیری از فرصت‌های مبادلات کوتاه مدت به بازار رمزارزها وارد شده‌اند.

۵۲ درصد از کاربران سرمایه‌گذاری خود در حوزه‌ی رمزارزها را منبع درآمدی برای خود درنظر می‌گیرند و ۱۵ درصد سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها و یا فعالیت در این بازار را منبع اصلی درآمد خود عنوان کرده‌اند.

بیت کوین محبوب‌ترین رمزارز برای سرمایه‌گذاری

بر اساس این گزارش، ۹۷ درصد از شرکت‌کنندگان به رمزارزها اعتقاد دارند و ۶۵ درصد از شرکت کنندگان در نظر‌سنجی مالکیت مقداری بیت کوین را به عنوان محبوب‌ترین دارایی رمزارزی در اختیار دارند.

در این میان ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی اعلام کرده‌اند که(به عنوان هولدر) تنها قصد دارند دارایی‌های خود را برای بلند مدت نگه‌داری کنند و ۲۲ درصد اعلام کرده‌اند که دارایی‌های خود را برای سپرده‌گذاری و ارائه‌ی وام مورد استفاده قرار خواهند داد. ۱۱ درصد از شرکت کنندگان نیز قصد دارند از رمزارزهای خود به عنوان ابزار پرداخت استفاده کنند.

بعلاوه، این گزارش نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از کاربران برای خرید رمزارزها به درآمدهای دیگر خود(پس از کسر مالیات) متکی هستند و ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان نیز دارایی‌های خود را بر روی صرافی‌ها ذخیره می‌کنند.

گزارش بایننس افزایش فعالیت کاربران در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(دیفای) را بازتاب می‌کند. ۶۶ درصد از کاربران ادعا کرده‌اند که از برنامه‌های غیرمتمرکز کاربردی استفاده می‌کنند.این گزارش از جنبه‌ی آزادی فعالیت‌های مالی نشان می‌دهد:

کاهش اعتماد به موسسات مالی افزایش اعتماد به حوزه‌ی رمزارزها را به همراه دارد.

 

منبع: کوینیت 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  9  =