رشد ۱/۳۶درصدی تعداد ابزارهای شاپرکی در دی ماه۹۹

بررسی ها نشان می دهد؛

بر اساس آمار شاپرک در دی ماه99، تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به آذر ماه رشد 1/36درصدی را تجربه نموده اند که به نظر میرسد سبب این تغییر، افزایش 1/15 در صدی تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سوئیچ شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) سه نوع "ابزار پذیرش اینترنتی"، "ابزار پذیرش موبایلی" و " ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی" را پشتیبانی می نماید.

بررسی ها نشان می دهد تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به آذر ماه رشد 1/36 درصدی را تجربه نموده اند که به نظر می رسد سبب این تغییر، افزایش 1/15 درصدی تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی می باشد. ابزارهای پذیرش اینترنتی در دی 1399 نسبت به آذر ماه رشد 3/88 درصدی را تجربه نموده اند و تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه با افزایش 0/19 درصدی همراه بوده است.

عملكرد هر ابزار پذیرش به لحاظ تعداد و مبلغ تراکنش ها

بر اساس این گزارش، کارتخوان فروشگاهی با سهم 85/51درصدی، بیشترین تعداد تراکنش را در بین سایر ابزارهای پذیرش داشته است و ابزار پذیرش موبایلی و ابزار پذیرش اینترنتی به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

بیشترین سهم بازار تراکنش های شاپرکی در اختیار ابزار کارتخوان فروشگاهی می باشد. این در حالی است که عواملی مانند وجود محدودیت انجام تراکنش بر روی ابزار پذیرش موبایلی، تعداد بالای ابزار کارتخوان فروشگاهی، فراگیر بودن این ابزار، عدم نیاز این ابزار به تجهیزات مکمل دیگر نظیر کامپیوتر یا گوشی موبایل و عواملی از این دست را می توان از جمله عوامل تاثیر گذار بر تعداد تراکنش های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دانست. این در حالی است که به منظور استفاده از ابزار پذیرش اینترنتی، به بستر اینترنتی امن و در استفاده از ابزار پذیرش موبایل به وجود دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز می باشد که ممکن است هنگام خرید در دسترس همگان قرار نداشته باشد.

متوسط تراکنش هر ابزار پذیرش شاپرکی در دی ماه 99، 223 تراکنش می باشد که این تعداد نسبت به مقدار مشابه در ماه گذشته افزایش 5/58 واحدی( 2/57درصدی) را تجربه نموده است. بیشترین افزایش متوسط تعداد تراکنش مربوط به کارتخوان فروشگاهی می باشد . در دی ماه متوسط تعداد تراکنش های اینترنتی با افزایش 3/34 درصدی از 119 تراکنش در آذر ماه 1398 به 123 تراکنش رسیده است. متوسط تعداد تراکنش هر ابزار پذیرش موبایلی 75 تراکنش است که این مقدار نسبت به ماه گذشته با کاهش 1/40 واحدی همراه بوده است. متوسط تعداد تراکنش هر ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز با 7/19 واحد افزایش نسبت به آذر 1399 به 261 عدد در دی ماه رسیده است.


بررسی ها نشان می دهد متوسط مبلغ کارکرد هر ابزار پذیرش اینترنتی در دی 1399 ماه با کاهش 42/43 میلیون ریالی نسبت به ماه گذشته به 381/74 میلیون ریال رسیده است. متوسط مبلغ کارکرد هر ابزار پذیرش موبایلی با کاهش 0/17 میلیون ریالی نسبت به ماه گذشته به 6/96 میلیون ریال به ازای هر ابزار در دی ماه رسیده است. متوسط مبلغ کارکرد هر ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز برابر با 414/65میلیون ریال می باشد که این میزان نیز نسبت به ماه گذشته 38/70میلیون ریال افزایش را تجربه نموده است.

بر اساس جدول زیر تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی به طور متوسط کمترین ارزش ریالی را داشته و ابزار کارتخوان فروشگاهی از این منظر رتبه نخست را دارد.

بر اساس این گزارش، سهم تعدادی و مبلغی تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی در دی 1399 نسبت به ماه گذشته به ترتیب افزایش 0.04درصدی و افزایش 2/10درصدی درصدی داشته است.تعداد و مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی در دی 1399 نسبت به ماه گذشته به ترتیب افزایش 0.17درصدی و کاهش 2.08درصدی را تجربه نموده اند در بررسی تعداد و مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی نیز کاهش 0.22درصدی در تعداد تراکنش ها و کاهش 0.025درصدی در مبلغ تراکنش ها مشهود می باشد.

بر اساس جدول پایین تعداد و مبلغ تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی در دی ماه99 نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب با افزایش 0.63 و کاهش 0.59درصدی همراه بوده است.تعداد و مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی به ترتیب افزایش 0.69درصدی و افزایش 0.67درصدی را تجربه نموده است. همچنین در زمان مشابه تعداد تراکنش ابزار پذیرش موبایلی با کاهش 1.23درصدی همراه بوده و مبلغ تراکنش های این ابزار نیز با کاهش 0.080درصدی همراه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −  16  =