سهم ۳۳درصدی تاپ از بازار تراکنش های اینترنتی در دی ماه۹۹

آمار شاپرک نشان می دهد؛

آمارهای شاپرک نشان می دهد در دی ماه99 شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با کسب 33 درصد از سهم بازار تراکنش های اینترنتی، به عنوان ارائه دهنده ی خدمات به بیشترین تعداد تراکنش های مذکور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس دریافت فایل، شرکت به پرداخت ملت با سهم 20/43 درصدی از تعداد تراکنش ها و سهم 20/66 درصدی از مبلغ آنها، همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

در این ماه اختلاف سهم مبلغی شرکت پرداخت الکترونیک سامان، دومین شرکت بازار با این شرکت بیش از 3 درصد است. این شاخص در مولفه تعدادی رقمی نزدیک به یک درصد گزارش می شود.

مقایسه دو شکل بالا با شکل های مشابه در گزارش آذر ماه سال 99 حکایت از آن دارد که نوسانات این سهم ها در مولفه تعدادی و مبلغی قابل توجه نبوده و در مولفه سهم تعدادی و مبلغی، جابه جایی بین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت رخ نداده است.

سهم شرکت های PSP از بازار تراکنش های هر یک از ابزارهای پذیرش

بررسی ها نشان می دهد در دی ماه شرکت به پرداخت ملت همچنان با پوشش 21/13 درصد از بازار تراکنش های کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد.

در این ماه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با کسب 33/00 درصد از سهم بازار تراکنش های اینترنتی، به عنوان ارائه دهنده ی خدمات به بیشترین تعداد تراکنش های مذکور محسوب می شود.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان با پوشش 30/66 درصدی از سهم تعدادی تراکنش های موبایلی به عنوان دارنده ی بالاترین سهم در بازار تراکنش های موبایلی شناخته شده است.

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی به شرکت آسان پرداخت پرشین تعلق دارد. اختلاف سهم این شرکت در ابزار کارتخوان فروشگاهی در دی ماه نسبت به ماه گذشته، رقم منفی 0/40 درصد بوده است.

بالاترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی با 6 درصد افزایش، به شرکت پرداخت الکترونیک سداد تعلق دارد. این مقدار در ابزار پذیرش موبایلی با 0/33 درصد ریزش به شرکت پرداخت نوین آرین تعلق دارد.

در این ماه همچنان شرکت به پرداخت ملت با پوشش 20/30 درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. از سویی دیگر با رشد تعداد و مبلغ تراکنش های اینترنتی شرکت پرداخت الکترونیک سامان در دی ماه، این شرکت با رقمی معادل 37/53 درصد بخش قابل توجهی از بازار مبلغی این تراکنش ها را کسب نموده است. همین شرکت در ابزار پذیرش موبایلی نیز با پوشش 34/65 درصدی، سهم عمده ای از بازار مبلغی تراکنش های این ابزار را پشتیبانی می نماید.

بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی به شرکت آسان پرداخت پرشین تعلق دارد. اختلاف سهم این شرکت در ابزار کارتخوان فروشگاهی در دی ماه نسبت به ماه گذشته، رقم منفی 0/47 درصد است. در ابزار پذیرش اینترنتی این مقدار قابل توجه با 6/82 درصد کاهش به شرکت به پرداخت ملت تعلق دارد. شرکت پرداخت الکترونیک سامان در ابزار پذیرش موبایلی با 0/44 درصد افزایش سهم، بالاترین تفاضل را نشان می دهد.

نتایج بررسی های این بخش حاکی از آن است که شرکت الکترونیک کارت دماوند همچنان کمترین سهم تعدادی و مبلغی تراکنش ها را در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت داشته و سهم آن از بازار کلیه ابزارهای پذیرش بسیار ناچیز است.

سهم شرکت های PSP از بازار تراکنش های هر سرویس

بر اساس این گزارش، شرکت بهپرداخت ملت با پوشش 21/11 درصد از بازار تراکنش های خرید، بالاترین سهم را در اختیار دارد.
در این ماه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان  با کسب 17/45 درصد از سهم بازار تراکنش های مانده گیری، به بالاترین حجم از این گونه تراکنش ها خدمت ارائه می دهد.

در حوزه تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ همچنان شرکت آسان پرداخت پرشین با کسب 24/04 درصد از بازار تراکنش های فوق، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش های خرید در ماه دی نسبت به آذر ماه با 0/36 درصد کاهش در شرکت آسان پرداخت پرشین مشاهده می شود.در تراکنش های مانده گیری نیز همین شرکت با رقم منفی 0/58 بیشترین اختلاف سهم تعدادی را کسب نموده است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان در تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ افزایش 0/32 درصدی تجربه کرده و بالاترین تفاضل را در سهم تعدادی این تراکنش ها به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4