ورود ویزا به حوزه‌ی رمزارزها/ منتظر بیت کوین شش رقمی باشید

مدیرعامل شرکت پرداخت ویزا(Visa) در کنفرانس گزارش درآمد‌های این شرکت از استراتژی این شرکت در مقابل رمزارزها پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آلفرد کلی(Alfred Kelly)؛ رئیس و مدیرعامل شرکت پرداخت ویزا(Visa) برنامه‌ی این شرکت برای فعالیت در صنعت رمزارزها را اعلام کرد. وی در کنفرانس گزارش درآمد‌های این شرکت(Earnings Call) که با حضور تحلیلگران، سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها برگزار شده است، دیدگاه خود نسبت به افزایش اشتیاق مردم به مشارکت در صنعت رمزارزها و رویکرد این شرکت در مقابل صنعت رمزارزها و همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی خدمات خرید و فروش رمزارزها را اعلام کرده است.

مدیرعامل ویزا اظهار داشت که این شرکت قصد دارد امکان خرید و فروش رمزارزها(همانند بیت کوین) که به صورت «طلای دیجیتالی» درنظر گرفته می‌شوند و اساساً به عنوان نوعی دارایی نگه‌داری می‌شوند را برای کاربران خود فرآهم کند. «استراتژی ما عبارت است از همکاری با سرویس‌دهندگان کیف‌پول و صرافی‌ها برای فرآهم ساختن امکان خرید رمزارزها با استفاده از اعتبار حساب ویزا و یا فروش دارایی‌ها و واریز معادل آن‌ به حساب ویزای کاربران برای خرید از ۷۰ میلیون فروشگاهی که در آن‌ها کارت اعتباری ویزا پذیرفته می‌شود.»

به‌نظر می‌رسد که راه‌اندازی خدمات رمزارزی توسط شرکت پی‌پل(Paypal) و برآورد‌های سود‌آوری فعالیت این شرکت در صنعت رمزارزها سایر رقبا را به تکاپو برای ارائه‌ی خدمات رمزارزی وادار کرده است.

شبکه‌ی رمزارزهای عمومی با شبکه‌های بانکی تفاوتی ندارند

مدیرعامل شرکت ویزا اظهار داشت که این شرکت رمزارزهای منتشر شده در شبکه‌های بلاکچینی عمومی را همانند شبکه‌های بانکی سنتی همانند شبکه‌ی پرداخت بلادرنگ(RTP) و سیستم‌های تسویه‌ی خودکار(ACH) در نظر می‌گیرد. وی اظهار داشت:

ما معتقدیم که رمزارزهای منتشر شده در شبکه‌های بلاکچینی عمومی همانند شبکه‌های بانکی همانند RTP و یا ACH فعالیت می‌کنند، بنابراین ما آن‌ها را به عنوان استراتژی خود در برابر شبکه‌های بانکی در نظر می‌گیریم. ما در هر دو بخش به وضوح نسبت به سایر رقبا پیشتاز هستیم.Alfred Kelly

اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت ویزا با اظهارات وی در سال ۲۰۱۸ کاملاً در تضاد است و این موضوع تغییر نگرش وی نسبت به رمزارزها در مدت زمان نسبتاً کوتاه را به خوبی نشان می‌دهد. وی در همین زمان اعلام کرده بود که در صورت احساس نیاز شرکت ویزا از رمزارزها استفاده خواهد کرد.

ارائه‌ی خدمات مبتنی بر رمزارزهای مختلف

مدیرعامل شرکت ویزا افزود که این شرکت‌ پرداخت از ارائه‌ی خدمات مبتنی بر دیگر رمزارزها(علاوه بر بیت کوین) استقبال می‌کند. کلی همچنین اعلام کرد که شرکت ویزا هم‌اکنون با ده‌ها شرکت ارائه‌ی خدامات در صنعت رمزارزها و همچنین چند صرافی‌ همکاری می‌کند. وی ادامه داد:

از آنجایی که یک ارز دیجیتالی مشخص به عنوان ابزار مبادلات شناخته شده است، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما آن را به شبکه‌ی خودمان که هم‌اکنون از بیش از ۱۶۰ ارز مختلف پشتیبانی می‌کند، اضافه نکنیم.Alfred Kelly

امروزه ۳۵ سرویس کیف‌پول و پلتفرم ارز دیجیتالی پیشرو همانند کریپتودات‌کام(Crypto.com)، بلکفای(BlackFi)، فولد(Fold) و بیت‌پاندا(BitPanda) برای ارائه‌ی خدمات با استفاده از سیستم پرداخت ویزا انتخاب شده‌اند. همکاری با این سرویس‌دهندگان پتانسیل افزایش بیش از ۵۰ میلیون حساب ویزا را نشان می‌دهد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =