هشدار رئیس جمهوری درباره کاهش مراعات پروتکل‌های بهداشتی در کشور

رئیس جمهوری با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم درباره آغاز موج چهارم کرونا در کشور هشدار داد و گفت: خدای ناکرده اگر در بهمن و اسفند خوب مراعات نکنیم با محدودیت‌هایی مواجه خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه «امروز پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی است»، اظهار کرد: در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور در کنار ویروس، مسأله کسب و کار، زندگی مردم و آموزش فرزندان نیر تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کرونا یک بیماری عادی نبود و در مسیر مقابله با کرونا ما تنها بودیم و کسی به ما کمکی نکرد، گفت: خسارات بزرگی به ما وارد شد، اما مردم تحمل کردند و ما هم آنها را یاری کردیم.

رئیس جمهوری با هشدار درباره احتمال شیوع موج چهارم کرونا در کشور خاطر نشان کرد: همه اصرار ما این است که در این دو ماه کاری کنیم که موج چهارم ایجاد نشود؛ چراکه اگر خدای ناکرده وارد موج چهارم شویم ناچاریم محدودیت‌ها را مجددا اعمال کنیم.

روحانی با تقدیر از کادر درمان کشور اظهار کرد: کادر درمان از روز نخست در این مسیر بزرگ ایستادگی کرد و تقریبا ما همپای دنیا پیش آمده‌ایم که این به دلیل آن است که کادر درمان و همه بخش‌های مرتبط در صحنه حضور داشتند و این کار بزرگ صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از طریق فضای مجازی نگذاشتیم آموزش در حوزه آموزش، تعطیل شود، افزود: از همه آنهایی که در زمینه فضای مجازی تلاش کردند تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: اوایل سال ۹۳ مصوباتی در حوزه زیر ساختها داشتیم و از آن زمان کار عظیمی آغاز شد و امروز میبینیم که بار عظیمی از خدمات اجتماعی و کسب و کار مردم بر دوش فضای مجازی است. گرچه امروز در حوزه تحقیقات گروه محدودیت‌هایی داریم و تحریم ها تاثیراتی داشته است اما ما در این زمینه گامهایی برداشتیم.

روحانی با اشاره به ورود کشور به حوزه ساخت واکسن کرونا گفت: امروز در زمینه تولید واکسن ورود کردیم و گام های اولیه را برداشتیم و مسئولان مربوطه معتقدند تا سال آینده به واکسن میرسیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه مقابله با کرونا ما با دنیا تفاوتی اساسی داریم، اظهار کرد: اگر آنها میگویند توانستند با کرونا مقابله کنند ما ادعای بیشتری داریم؛ ما در تحریم و فشار این کار را کردیم چرا که ما برای مقابله با کرونا درخواست وام از بانک جهانی کردیم اما آمریکا جلوی این کار را گرفت. اگر شرکتهای دانش بنیان و توان داخلی نبود بدانید حتی دستکش و گان در اختیار ما قرار نمی‌گرفت.

رئیس جمهوری گفت: زیر ساخت دیجیتال در برخی کشورهای پیشرفته کمک بسیاری کرد و ما هم در حد خودمان توانستیم در این زمینه دستاوردهایی داشته باشیم. در روزهای نخست دولت یازدهم ضریب نفوذ زیر ساخت دیجیتال در کشور نصف برخی کشورهای منطقه و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بود، اما امروز تقریبا ۸۰ میلیون در کشور از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: در مجموع با کمک بخش های مختلف از جمله نیروهای مسلح، صدا و سیما و نیروی انتظامی گام های بسیار بزرگی را برداشتیم که قابل افتخار است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز شرایط خوبی داریم اما نباید مغرور شویم، اظهار کرد: این شرایط نسبت به اروپا و آمریکا بسیار افتخار آمیز و امیدوار کننده است، اما نباید شرایط عادی انگاری شود؛ ممکن است مقداری بی احتیاطی موجب شیوع موج چهارم کرونا در کشور شود.

رئیس جمهوری با اشاره به ارائه گزارشی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در جلسه امروز ستاد ملی کرونا گفت: امروز اعلام شد که در رعایت پروتکل ها به ۸۰ رسیدیم که کم است؛ خدای ناکرده اگر در بهمن و اسفند خوب مراعات نکنیم، با محدودیت‌ها بی مواجه خواهیم شد.

روحانی با بیان اینکه رفت و آمد خانوادگی و صله ارحام در کشور ما به دلیل نوع فرهنگ بیشتر از سایر کشور ها است، تاکید کرد: امروز مجبوریم به مردم بگوییم که سبک زندگی خود را تغییر دهند و از این منظر مردم در فشار روحی و روانی بزرگی قرار دارند که با مراعات این شرایط مقداری سهل تر میشود و در عید اوضاع بهتری خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: امروز مصوباتی درباره چارچوب فعالیت کسب و کارهای شب عید داشتیم. همچنین مصوبه‌ای درباره ویژگی‌های واکسن اعم از تولید داخلی و خارجی داشتیم که از فردا ابلاغ می‌شود؛ ان شاءالله در این چارچوب برای خرید واکسن و حمایت از تولید واکسن داخلی تلاش خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2