طرح بیمه توقف کسب‌ و کار ناشی از کرونا را حمایت می‌کنیم

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا ابتکار بسیار ارزنده‌ای است که باید از آن حمایت لازم نیز صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد خدابخشی با اشاره به طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا که از تابستان امسال توسط بیمه تعاون در کشور اجرا کلید خورده است، گفت: طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا ابتکاری بسیار خوب است و این‌گونه نوآوری‌ها هم باعث رونق صنعت بیمه می‌شود و هم از کسب‌و‌کارهایی که به دلایل مختلف مجبور به تعطیلی در یک مقطع زمانی به دلیل بیماری همه‌گیر شده‌اند، حمایت می‌کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نمونه در موضوع کرونا، مشاغل بسیاری بودند که آسیب دیدند و کسب‌وکارهای زیادی تحت تأثیر بیماری کرونا متوقف شدند و در حال حاضر نیز در بعضی از نقاط کشور هنوز بعضی از کسب‌وکارها متوقف هستند. از این رو، چنین ابتکاری قطعاً باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در کشور با کرونا مواجه شدیم، این بیماری باعث تعطیلی یک‌سری از کسب‌وکارها شد و ممکن است در آینده اتفاقات مشابه دیگری نیز رخ دهد، بنابراین ضرورت داشت به این سمت برویم که چنین پوشش‌های بیمه ای ایجاد شود تا آسیب‌پذیری اقتصاد و کسب‌وکارهای مختلف کاهش پیدا کند‌.

 عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: باید از چنین حرکتی در صنعت بیمه حمایت کرد و این کاری که بیمه تعاون انجام داده، اقدام بسیار ارزشمندی است و ما در  نیز مجلس از آن حمایت می‌کنیم.

وی درباره حمایت دولت از بیمه‌ها گفت: جزئیات حمایت دولت باید مورد بررسی قرار گیرد که این کار مستلزم  کار کارشناسی است تا مشخص شود به چه شکل باید این نوع بیمه‌ها را مورد حمایت قرار دهیم ولی ضرورت دارد این‌ دست طرح‌های بیمه‌ای حمایت شود و با توجه به اهمیت موضوع قطعاً مجلس نیز حمایت‌های لازم را صورت خواهد داد.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =