پنجمین رئیس سازمان بورس با وجود مخالفت برخی نمایندگان انتخاب شد

در جلسه امروز شورای عالی بورس:

محمدعلی دهقان دهنوی، به عنوان پنجمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با پیشنهاد وزیر اقتصاد و رای دیگر اعضا و با وجود مخالفت برخی نمایندگان مجلس منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آخرین تحولات بازار سرمایه از انتصاب ‏محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان پنجمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ( بعد از علی صالح آبادی، محمد فطانت ، شاپور محمدی و حسن قالیباف اصل)، حکایت دارند .

طبق برنامه اعلامی، جلسه شورای عالی بورس امروز در ساختمان سازمان بورس در حال برگزاری است و این تصمیم با پیشنهاد وزیر اقتصاد و رای دیگر اعضا گرفته شده است .

براساس این گزارش، حسن قالیباف اصل 30 دی به دلیل به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی جهت حمایت از صنایع، بازار سرمایه و سهامداران از ادامه حضور در سازمان بورس ، کناره گیری کرده بود.

دهقان دهنوی با مدرک دکتری تخصصی در رشته علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس، دارای سوابقی چون معاون اقتصادی وزارت اقتصاد، عضو هیئت مدیره بانک مسکن و عضو هیئت علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی است و پیش از این با مخالفت برخی نمایندگان مجلس از جمله محسن علیزاده و مسلم صالحی دو عضو ناظر شورای بورس به علت عدم سابقه قعالیت در بازار سرمایه روبرو شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  2  =