رمزارزها می توانند تهدیدی برای کنترل سیستم‌های مالی موجود باشند

مدیر عامل گلدمن ساکس:

لوید بلانکفین (Lloyd Blankfein)، رئیس ارشد گلدمن ساکس معتقد است که افزایش پذیرش بیت کوین تهدیدی اساسی برای قانون‌گذاران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لوید بلانکفین، معتقد است که نهادهای نظارتی ملی باید از موفقیت اخیر و پذیرش گسترده بیت کوین عصبی باشند و این احتمال را می‌دهد که رمزارزها تهدیدی برای کنترل سیستم‌های مالی موجود باشند.

بلانکفین در سخنرانی خود در  CNBC در برنامه Squawk Box اظهار داشت که ماهیت بیت کوین آن را برای تأمین مالی غیرقانونی عالی می‌کند ، او اظهار داشت:

بیت کوین توانایی ذخیره ارزش بودن را ندارد و در سیستم مبادلاتی آن، نمی‌دانید که آیا به کره شمالی یا القاعده پول می دهید یا خیر

بیت کوین مشکل بزرگ قانون‌گذاران است

وی اظهار داشت كه قانون‌گذاران برای “ردیابی پول” با توجه به ویژگی‌های بیت کوین کار سختی خواهند داشت. این مسئله می‌تواند در هنگام ردیابی پول برای سناریوهای منفی مانند حملات تروریستی و پولشویی مشکل‌ساز باشد.

اگر قانون می‌تواند به دنبال ردیابی پول باشد و فعالیت‌های خطرناک و غیرقانونی را متوقف کند قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود، طبیعت غیرقابل ردیابی بیت کوین ممکن است از این نظر مشکل ساز شود. او ادامه داد که :

این مسئله می‌تواند عملی شود، اما سبب تضعیف آزادی و نوعی عدم شفافیت می‌شود که مردم در وهله اول آن را دوست داشتند. بنابراین این مسله مهمی است که بیت کوین باید از پس آن برآید. اگر من یک قانون‌گذار بودم، در حال حاضر به نوعی از موفقیت آن تردید داشتم و برای مقابله با آن خودم را مسلح می‌کردم.

برای حل این مشکل، بلانکفین معتقد است که چندین ویژگی اساسی بیت کوین (و بسیاری از آزادی‌های ناشناس ارائه شده) باید قانونی شود.

با این وجود بدون ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین ، این سوال مطرح می‌شود که آیا این دارایی همچنان برای سرمایه گذاران و تریدرها جذاب خواهد ماند؟

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  ⁄    =  11