شانس رمز ارزها در برابر ارزهای سنتی و طلا / پیروزی یا باخت؟

بانک سنگاپور(BOS) به عنوان شاخه‌ای از بانک او.سی.بی.سی(OCBC Bank) سناریوی جایگزین شدن رمزارزها با طلا را بسیار محتمل ارزیابی کرده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس یادداشت تحقیقاتی بانک سنگاپور(Bank of Singapore)، نوسانات رمزارزها آن‌ها را به ابزار ناکارآمدی برای مبادلات تبدیل می‌کند و در نتیجه ابزار نامناسبی برای مبادلات هستند.

بانک سنگاپور در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود نسبت به رمزارزها اعلام کرد:

احتمالاً رمزارزها جایگزین طلا به عنوان ابزار حفظ ارزش دارایی‌ها خواهند شد. با این وجود، حتی در صورت گسترش و رشد هرچه بیشتر رمزارزها نیز بعید به‌نظر می‌رسد که این دارایی‌ها جایگزین ارزهای فیات گردند.Bank of Singapore

با این وجود، یکی از خبرگزاری‌های سنگاپور اعلام کرد که در صورت غلبه بر موانع کلیدی استفاده از رمزارزها شامل «اعتماد، نوسانات، پذیرش آن‌ها در میان قانون‌گذاری و ریسک‌های مربوط به بدنامی رمزارزها» این دارایی‌ها شانس بالاتری برای قرار گرفتن در پرتفوی(سبد سرمایه‌گذاری) سرمایه‌گذاران خواهند داشت. زمانی که موانع سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها برطرف شوند، این دارایی‌ها را می‌توان به عنوان دارایی امن و به منظور ایجاد تنوع در پرتفوی سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار داد.

این رسانه به نقل از منصور محی الدین؛ اقتصاددان ارشد بانک سنگاپور گزارش کرد که سرمایه‌گذاران برای نگه‌داری امن از رمزارزها به موسسات مالی قابل اعتماد نیاز دارند. بعلاوه، این اقتصاددان اظهار داشت که «برای کاهش نوسانات به سطوح قابل کنترل باید سطح نقدینگی بازار رمزارزها افزایش یابد.»

رمزارزها دارایی امن محسوب نمی‌شوند

اگرچه ارزش بیت کوین در طول سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، این دارایی سطح بالایی از نوسانات را نیز تجربه کرده است.

 ارزش بیت کوین در اواسط مارس ۲۰۲۰ میلادی و تنها در یک  روز بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده است و این روز با عنوان پنجشنبه‌ی سیاه در میان فعالان بازار رمزارزی شناخته می‌شود. اگرچه در همین زمان دیگر بازارهای مالی نیز سقوط شدیدی را تجربه کرده‌اند اما بازار بیت کوین نوسانات بالاتری را تجربه کرده بود. محی الدین با اشاره به این پدیده نتیجه‌گیری کرده است که رمزارزها به سهام و دیگر دارایی‌های پُر ریسک شباهت بیشتری دارند تا یک  دارایی امن.

این تحلیلگر نتیجه‌گیری کرده است همانطور که در ماه مارس سال گذشته‌ی میلادی تجربه کردیم، در زمان وقوع بحران‌های مالی احتمالاً سرمایه‌گذاران نیز رمزارزهای خودشان را به فروش خواهند رساند.

سرمایه‌گذاران حقوقی نقدینگی مورد نیاز بازار رمزارزها را تامین می‌کنند

بانک سنگاپور افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار رمزارزها را یکی از روش‌های حل مشکل نقدینگی در بازار رمزارزها عنوان کرده است. این موسسه‌ی مالی افزود:

افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران حقوقی همانند شرکت‌های مدیریت سرمایه و یا صندوق‌های امن سرمایه‌گذاری که نسبت به سرمایه‌گذاران خُرد دیدگاه بلندمدت‌تری را برای سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌ها اتخاذ می‌کنند، می‌تواند به افزایش نقدینگی و کاهش نوسانات کمک کند. همچنین موجب خواهد شد تا تاثیرگذاری عوامل بنیادین بر تغییرات قیمت رمزارزها افزایش یابد.Bank of Singapore

بانک سنگاپور نگرانی دولت‌ها نسبت به عملکرد رمزارزها به عنوان جایگزین احتمالی ارزهای فیات را یکی از ریسک‌های مرتبط با این نو‌آوری‌ها ارزیابی کرده است. بعلاوه، محی‌الدین معتقد است که دولت‌ها تمایلی به گسترش استفاده از رمزارزها ندارند و ممکن است فن‌آوری‌هایی که توانایی آن‌ها برای چاپ پول در زمان وقوع بحران را محدود می‌سازد، تحمل کنند.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1