بررسی دقیق رمزارزها; در دستورکار مجمع جهانی اقتصاد

بیست و هفتمین مجمع جهانی اقتصاد(World Economic Forum) در روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم ژانویه دو نشست مستقل را برای بررسی دقیق‌تر رمزارزها برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیست و هفتمین مجمع جهانی اقتصاد(World Economic Forum) که از روز بیست و پنجم ژانویه آغاز شده است، از دو بخش مستقل در زمینه‌ی رمزارزها تشکیل خواهد شد. اختصاص بخشی از جلسات مجمع جهانی اقتصاد به موضوع رمزارزها گسترش این دسته از دارایی‌ها در جریان اصلی مبادلات اقتصادی جهان را بازتاب می‌کند.

این جلسات با عنوان بازنشانی ارزهای دیجیتالی(Resetting Digital Currencies) در روز دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌گردند. چهار سخنران برجسته شامل اندرو بیلی(Andrew Bailey)؛ رئیس بانک مرکزی انگلیس و هیکمت ارسک(Hikmet Ersek)؛ رئیس و مدیرعامل وسترن یونیون در اولین بخش نشست رمزارزی مجمع جهانی اقتصاد حضور خواهند داشت.

در اطلاعیه‌ی این جلسات می‌خوانیم:

شیوع کووید ۱۹ موجب شده است تا روند جایگزین ساختن پول نقد تسریع گردد. در همین زمان ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی به‌طور بالقوه چگونگی استفاده‌ی مردم جهان از پول نقد را تغییر خواهند داد. برای بهره‌گیری از فرصت‌های ایجاد شده توسط ارزهای دیجیتالی، تدوین سیاست‌ها، روش‌ها و مشارکت کشورهای جهان ضروری است.World Economic Forum

اجلاس داووس نشستی ۵ روزه است که در آن برخی از چهره‌های برجسته‌ی دولتی و مالی جهان حضور می‌یابند. نشست‌های رمزارزی اجلاس آتی مجمع جهانی اقتصاد تحت عنوان «اقتصاد عادلانه‌تر» برگزار خواهند شد. «نقش تکنولوژی در بهبود فرایند‌های مالی»، «چگونه از کره‌ی زمین محافظت کنیم» و «آینده‌ی سالم» سایر عناوین این نشست را شامل می‌گردند.

اهمیت ارزهای دیجیتالی در اقتصاد جهان

مجمع جهانی اقتصاد اخیراً بر روی درک فن‌آوری بلاکچین و رمزارزها تمرکز کرده است. این سازمان حتی کارگروه رمزارزها را نیز تاسیس کرده است که در ماه گذشته نتیجه‌ی ارزیابی اولیه‌ی خود را از دسته‌های مختلفی از رمزارزها منتشر کرده است.

 مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۹ بررسی کاربرد‌های مختلف رمزارزها را در دستور کار خود قرار داده بود. همچنین در سال ۲۰۲۰ میلادی مجمع جهانی اقتصاد کنسرسیومی را برای مدیریت رمزارزها تشکیل داده است. بنیان‌گذار و رئیس مجمع جهانی اقتصاد در همین زمان ابراز امیدواری کرده بود که تاسیس این کنسرسیوم موجب سرعت بخشیدن به ایجاد چهارچوب مدیریتی صحیح برای ارزهای دیجیتالی جهانی شود.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4