برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصه‌ها در شهرداری تهران با امضای دیجیتال

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصه‌ها در شهرداری تهران با ابزارهایی مانند امضای دیجیتال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  به نقل از روابط‌عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، فاز جدید سامانه معاملات شهرداری تهران عملیاتی شده است و بر‌این‌اساس، تمامی مراحل از انتشار آگهی تا دریافت و بارگذاری اسناد و مدارک لازم برای شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌‌ها و برگزاری کمیسیون‌های معاملاتی و صورت‌جلسه‌ها تمام‌الکترونیک انجام خواهد شد.

در‌حال‌حاضر، تمامی آگهی‌ها و سندهای مربوط به مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری تهران در سامانه‌ی تالار معاملات منتشر می‌شود و متقاضیان شرکت در معاملات می‌توانند از این درگاه اسناد را به‌طور الکترونیکی دریافت کنند. در فرایند تمام‌الکترونیک کمیسیون معامله‌ها، پیمان‌کاران متقاضی شرکت در مناقصه‌ها باید یک ‌بار گواهی امضای الکترونیکی صاحبان امضا و مُهر سازمانی خود را با مراجعه به سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام ثبت‌‌نام و سپس به‌منظور دریافت به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی منتخب مراجعه کنند. پس‌از‌آن، آنان اسناد مناقصه را می‌توانند الکترونیکی امضا و مُهر و در سامانه معاملات شهرداری بارگذاری کنند.

فرجود می‌گوید الکترونیکی‌شدن و اعلان عمومی معاملات شهرداری برای تمامی متقاضیان فرصت‌هایی برابر ایجاد می‌کند و موجب حذف گردش کارِ دستی می‌شود. همچنین با اجرایی‌شدن امضای دیجیتال در شهرداری تهران، ضمن حفظ کامل محرمانگی، شفافیت و امکان نظارت حداکثری بر فرایندها فراهم می‌شود.

به‌گفته‌ی فرجود، ویژگی مهم سامانه شهرداری رمزگذاری و امضای پاکت قیمت است. او می‌گوید در این فرایند، پیمان‌کاران پاکت قیمت را با رمز ویژه‌ای رمزنگاری می‌کنند و صرفا با توکن خاصی قابلیت گشایش می‌یابد که دراختیار کمیسیون‌های معاملات شهرداری قرار دارد و اطلاعات قیمت‌های پیشنهادی در سامانه وارد می‌شود و کمیسیون براساس محاسبات سیستمی همچون محاسبات قیمت عادله و ظرفیت آزاد پیمان‌کار، برنده را تعیین می‌‌کند.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران اشاره کرد که تمامی فرایندهای پس از برگزاری کمیسیون مانند انعقاد قرارداد، دستور‌کار، بازدید، صورت‌جلسه‌ها و صورت‌وضعیت و معامله‌های غیرقراردادی در سامانه جامع معاملات پیش‌بینی شده است. پیمان‌کاران برای دریافت اطلاعات و آموزش‌های لازم در زمینه سامانه معاملات شهرداری تهران می‌توانند به نشانی business.tehran.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2