رشد لیدرهای بانکی در روز کم رونق بازار/سهامداران دست به عصا شدند

گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس دوشنبه 6بهمن99؛

بورس امروز با شروعی سرخ کار خود را آغاز کرد؛به طوری که برخی از سهام بخشی از رشد روزهای اخیر خود را از دست دادند.این در حالی بود که لیدرهای بانکی امروز نیز برای ثبت رشد مصمم ظاهر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ثبت سه روز رشدی و پُررونق از صبح دیروز سهامداران گریزپای بازار سرمایه را بار دیگر به سمت شناسایی سودهای هر چند اندک سوق داد.بر این اساس از صبح دیروز همزمان با عرضه برخی حقوقی ها،حقیقی ها نیز اقدام به فروش کردند.

بر این اساس شاخص کل بورس امروز با ثبت نزول کار خود را آغاز کرد و سپس با افزایش نسبی تقاضا با تغییر فاز همراه شد و از محدوده منفی به سمت محدوده مثبت بازگشت.

در پایان معاملات امروز بورس شاخص کل با رشد اندک یک هزار و 246 واحدی تغییر محسوسی نداشت و در ارتفاع یک میلیون و 235 هزار و 803 واحد قرار گرفت.

اما شاخص کل هم وزن تحت تاثیر وضعیت پُرعرضه صنایع کوچک بازار با افت 5 هزار و 145 واحدی همراه شد و ضمن از دست دادن 1.18 درصد از رشد خود در جایگاه 432 هزار و 427 واحد قرار گرفت.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

سهام بانکی امروز در غیاب لیدر پُرحجم خود یعنی وتجارت با رشد قابل قبولی در لیدرها همراه شدند.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وبصادر با 595 میلیون سهم، وپارس با 307 میلیون سهم و نماد وبملت با 299 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد ایران زمین با یک میلیون و 601 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک صادرات با یک هزار و 622میلیارد ریال، بانک ملت با یک هزار و 241 میلیارد ریال و نماد بانک صادرات با 966 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک ایران زمین با 23 میلیارد ریال تعلق گرفت.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

سهام شرکت های فناوری و پرداخت الکترونیک امروز با اقبال اندک سرمایه گذاران همراه بود؛به طوری که اغلب به صفوف فروش و یا معاملات در محدوده منفی تن دادند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد تاپکیش با 8 میلیون و 997 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای رتاپ  با معامله 5 میلیون و 761 هزار سهم و رکیش با معامله 5 میلیون و 732 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 40 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد تاپکیش با 206 میلیارد ریال و سیستم با 125 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با یک میلیارد ریال بود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3