مزایای تشکیل بانک‌های بزرگ/ گامی برای اصلاح نظام بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک‌های بزرگ و قدرتمند می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کنند زیرا اگر تسهیلات در یک نقطه کانونی باشد، به راحتی می‌تواند به اقتصاد تزریق شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی رضایی درباره ادغام اخیر بانک‌های نیروهای مسلح و برداشته شدن یک گام در اصلاح نظام بانکی، اظهار کرد: ادغام بانک های کوچک و تبدیل آن به بانک های بزرگ جزئی از اصلاح ساختار بانک ها به حساب می آید، اما برای اصلاح باید هزینه‌هایی پرداخته شود.

وی ادامه داد: نمونه این اتفاق ادغام بانک های انصار، قوامین، حکمت و … در بانک سپه بود که جزیی از حرکت اصلاح ساختار بانکداری کشور است و طبیعتا برخی مشکلات را به همراه دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه ای با مدیرعامل بانک سپه داشت، گفت: درباره این ادغام ها گفت و شنودهایی انجام شد و تصمیم بر آن شد که هماهنگی های لازم در جهت حمایت از این بانک صورت گیرد.

رضایی تصریح کرد: نکته ای که وجود دارد این است که وجود بانک‌های بزرگ و قدرتمند می تواند به اقتصاد کشور کمک کنند تا بانک های متعدد و کوچک، زیرا تسهیلات در یک نقطه کانونی باشد به راحتی می‌توان به اقتصاد تزریق کرد تا در جاهای مختلف و متعدد باشد.

وی گفت: نکته ای که وجود دارد این است که بانک های کوچک و متعدد با کمبود سرمایه مواجه هستند و نمی توانند در بازارهایی مانند بازار سرمایه یا بازارهای دیگر مانند ارز و طلا موثر باشند اگر این بانک ها به یک بانک بزرگ تبدیل شوند، به راحتی می توانند در بازار سرمایه اثرگذار باشند و تبدیل به یک بازیگر درجه اول در بازار سرمایه شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تغییر و تحول در سیستم بانکی کشور، بیان کرد: ادغام سازی بانک ها می تواند کمک های شایانی به چرخه اقتصاد داشته باشد، زیرا این اتفاق سبب می شود چرخه بانکداری کشور سروسامان پیدا کند و از گستردگی بی حد و مرز دور شود.

رضایی در پایان تاکید کرد: اما دوباره تکرار می کنم که این تغییر و تحول باعث می شود مشکلاتی ایجاد شود، اما آینده خوبی برای اقتصاد کشور خواهد داشت پس باید به این سمت رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2