روز صعود ۳۸ هزار واحدی شاخص بورس/ سهام بانکی و پرداختی در کانون توجه سرمایه گذاران

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس شنبه 4بهمن99؛

بورس امروز سومین روز مثبت خود را با رشد 38 هزار واحدی پشت سر گذاشت؛این در حالی بود که توانست کف یک میلیون و 210 هزار واحد شکسته شده را نیز پس بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با رشد 38 هزار و 92 واحدی ضمن ثبت رشد روزانه 3.22 درصدی توانست تا ارتفاع یک میلیون و 222 هزار و 70 واحد صعود کند.

با ثبت این رشد امروز شاخص کف شکسته شده یک میلیون و 210 هزار واحدی خود را نیز پس گرفت و امید سرمایه گذاران را برای جبران زیان ریزش های چندین ماهه بهبود داد.

شاخص کل هم وزن نیز از رشد باز نماند و تا حدی شاخص کل را همراهی کرد؛هر چند که به گرد پای رشد شاخص سازها طی این سه روز نرسید.

بر این اساس شاخص کل هم وزن با رشد 7 هزار و 252 واحدی و ثبت رشد روزانه 1.67 درصدی توانست تا ارتفاع 440 هزار و 383 واحد اوج بگیرد.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

سهام گروه بانکی امروز همچون 2 روز کاری گذشته با افزایش قابل توجه تقاضا به خصوص در سهام لیدر همراه شدند؛ به طوری که از همان نخستین دقایق آغاز به کار بازار صفوف خرید سنگین نمادهای بانکی همچون وتجارت،وبملت،وبصادر،وپارس،و… پدیدار شدند.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 654 میلیون سهم، وبصادر با 465 میلیون سهم و نماد وپارس با 329 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد سمایه با 488 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با یک هزار و 771 میلیارد ریال، بانک ملت با یک هزار و 153 میلیارد ریال و نماد بانک صادرات با یک هزار و  151 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با 3 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی

دی: به استناد ماده 12 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران به اطلاع مي‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه شماره 711438 مورخ 1399/10/21 موارد ابهام موجود در اطلاعات با اهمیت و لزوم رفع آن را به ناشر متذکر شد.لکن به رغم پیگیری های سازمان، اطلاعات درخواست شده ظرف مهلت مقرر توسط ناشر ارایه نشده است. از این رو به استفاده کنندگان توصیه می شود این موضوع را در تصمیم گیری های خود لحاظ نمایند.

وشهر: نماد بانک شهر به دلیل افشای اطلاعات با اهميت گروه ب متوقف شد. نماد مذكور حداكثر دو روز كاري پس از توقف و با اعلام اين مديريت، از طريق حراج ناپيوسته با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد.

وپست: نماد پست بانک تعليق شد.طبق اطلاعيه منتشره در تارنماي كدال به نشاني codal.ir جهت بررسي وضعيت اطلاعاتي ناشر، نماد معاملاتي شركت پست بانك ايران (وپست1) حداكثر تا تاريخ 1399/11/07 تعليق شد.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

گروه پرداخت الکترونیک نیز با وجود داشتن معاملات روان در اغلب نمادها باز هم به تقاضای قابل توجهی همراه نشدند و اغلب به معامله در محدوده منفی بسنده کردند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد تاپکیش با 11 میلیون و 348 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای سیستم  با معامله 10 میلیون و 969 هزار سهم و فن آوا با معامله 9 میلیون و 194 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 57 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد سیستم با 459 میلیارد ریال و تاپکیش با 265 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با 2 میلیارد ریال بود.

اخبار روز بورسی-پرداختی

مرقام: شرکت ایران ارقام در راستای تولید انبوه صندوق های فروشگاهی اقدام به ️افزایش سرمایه جذاب ۴۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی و افزایش ۱۰۰ درصدی از آورده نقدی خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  51