بایدن قانون‌گذاری کیف پول‌های رمزارز را متوقف کرد

رئیس‌جمهور جدید آمریکا فرآیندهای قانون‌گذاری فدرال از جمله قانون پیشنهادی شبکه مبارزه با جرایم مالی (FinCEN)را متوقف کرد.فعالان صنعت ارز دیجیتال از این اقدام حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، یکی از اولین اقداماتی که جو بایدن در روز اول ریاست جمهوری خود انجام داد، متوقف کردن فرآیندهای قانونگذاری فدرال شامل قوانین بحث‌برانگیز کیف پول‌های خود متصدی است که توسط استیون منوچین وزیر سابق خزانه‌داری پیشنهاد شده بود.

این بیانیه از جانب کاخ سفید به روسای آژانس‌های فدرال شامل FinCEN ابلاغ شده است. این فرمان مشخصا به قوانین پیشنهادی مرتبط با کیف پول‌ها اشاره نکرده است، بلکه فرآیند قانونگذاری تمام آژانس‌ها را متوقف کرده و تا ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ پابرجا خواهد بود.

افراد حاضر در صنعت ارزهای دیجیتال به تمجید این اقدام پرداختند، به طوری که جیک چروینسکی (Jake Chervinsky) مشاور ارشد مالی کامپوند در این خصوص گفته است:

    ما جنگیدیم و حق تغییر شرایط را به دست آوردیم. ژانت یلن (Janet Yellen) شبیه استیو منوچین نیست. من به این موضوع خوش‌بین هستم.

پروپوزال کیف پول‌های خود متصدی توسط FinCEN در تاریخ ۱۸ دسامبر و در ریاست استیو منوچین ارائه شد. در صورتی که این پروپوزال تصویب میشد، بانک‌ها و کسب‌وکارهای ارائه خدمات پولی موظف به ارائه گزارش، حفظ و ذخیره سوابق و تایید هویت مشتریانی میشدند که از کیف پول‌های خصوصی ارزهای دیجیتال تراکنش انجام می‌دهند.

این پروپوزال به شدت مورد انتقاد افراد شناخته‌شده صنعت ارزهای دیجیتال نظیر جک دورسی مدیرعامل شرکت ارائه خدمات مالی اسکوئر قرار گرفت. وی گفت جمع‌آوری اسامی و آدرس افراد حاضر در تراکنش‌ها نباید برای ارزهای دیجیتال مورد نیاز باشد، همانطور که برای تراکنش‌های ارزهای سنتی مورد نیاز نیست.

منتقدان هم‌چنین بیان کردند که از نظر فنی برای بسیاری از پروژه‌ها غیرممکن است که از این قانون پیروی کنند، زیرا قراردادهای هوشمند شامل اطلاعاتی نظیر اسم و آدرس نیستند.

جو بایدن، ژانت یلن را به عنوان وزیر خزانه‌داری منصوب کرده است، اما وی در گذشته اظهارنظرهای مخالف با ارزهای دیجیتال بیان کرده است، به طوری که در هفته جاری در خصوص ارزهای دیجیتال گفته بود این ارزها عمدتا برای تامین مالی غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چروینسکی بیان کرده است که یلن آنچنان که به نظر می‌رسد انتخاب بدی برای این جایگاه نیست. وی گفت:

    اول از همه هرکسی جای منوچین باشد بهتر است. منوچین مدت‌ها قبل تصمیم گرفته بود که باید مخالف هرچیزی مرتبط با ارزهای دیجیتال باشد. اگرچه ممکن است در حال حاضر ژانت یلن از طرفداران ارزهای دیجیتال نباشد، اما به نظرم برای یادگیری و آشنا شدن با این عرصه مشتاق خواهد بود و در خصوص قانونگذاری‌های جدید، رویه معمول را دنبال خواهد کرد. این موضوع خوبی است.

بایدن هم‌چنین گری گنسلر (Gary Gensler) را به سمت ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منصوب کرد. به نظر می‌رسد گنسلر در خصوص غیرمتمرکزسازی نظر موافق‌تری نسبت به همتای پیشین خود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  3