شناسایی و توقیف ۴۵ هزار دستگاه استخراج رمزارز/ مقابله با فعالیت ماینرها برای جلوگیری از قطعی برق

شرکت توزیع برق از جمع‌آوری ۴۵ هزار دستگاه تجهیزات استخراج رمزارز با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ مگاوات در مانور سراسری خود در طول چند روز گذشته خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور اظهار داشت که در مانور سراسری شرکت برق که پس از تجربه‌ی خاموشی گسترده در سراسر کشور اجرایی شده است، همزمان با اصلاح روشنایی معابر، انشعابات غیرمجاز و تجهیزات استخراج رمزارزها نیز جمع‌آوری شده است. سخنگوی صنعت برق کشور از توقیف ۴۵ هزار دستگاه اسیک(ASIC) در مانور اخیر شرکت برق خبر داده است.

رجبی مشهدی مجدداً تاکید کرد؛ ماینرهای غیرمجازی که از سایر تعرفه‌ها برای استخراج رمزارز استفاده می‌کنند، درصورت شناسایی علاوه بر اعمال جریمه به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد. سخنگوی صنعت برق سیاست وزارت نیرو را حمایت از تاسیس مزارع قانونی استخراج رمزارز عنوان کرده است.

 سخنگوی صنعت برق کشور مصرف ماینرها را در مقابل توان تولیدی نیروگاه‌ها ناچیز ارزیابی کرده بود در رویکرد متضادی جمع‌آوری مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز را یکی از مهم‌ترین محور‌های تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها عنوان کرده است.

در همین زمان تقریباً ۱۰ درصد از انرژی الکتریکی تولید شده به دلیل ساختار شبکه‌ی برق کشور تلف می‌شود؛ یعنی از مجموع ۴۰ هزار مگاوات توان تولیدی نیروگاه‌ها تقریباً ۴ هزار مگاوات(تقریباً ۷ برابر مصرف کل ماینرهای کشور) در شبکه‌ی برق از بین می‌رود و بهبود ساختار شبکه‌ی برق و استفاده از تجهیزات جدید تاثیر بسیار بیشتری در کاهش مصرف برق و مصرف سوخت خواهد داشت.

از طرفی ماینرها در دیگر کشورهای جهان معمولاً برق حاصل از نیروگاه‌های تجدید‌پذیر را برای استخراج رمزارز مورد استفاده قرار می‌دهند. این واقعیت نشان می‌دهد که این صنعت نوظهور را می‌توان به عنوان فرصتی برای بازسازی و ساخت نیروگاه‌های کارآمد‌تر مورد استفاده قرار داد.

 در پی تجربه‌ی قطعی برق، فعالیت تمامی مزارع قانونی استخراج رمزارز در کشور نیز موقتاً متوقف شده است. در همین زمان انتشار قبض برق بزرگترین مزرعه‌ی استخراج رمزارز به ارزش ۴۰ میلیارد تومان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  3