ارز برای همه کالاها تک‌نرخی شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر ارز برای همه کالاها یک قیمت داشته باشد تا حدی مشکلات کنونی را رفع می‌کند و بازرگانان در صف انتظار تامین ارز نمی‌مانند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا بهزادیان با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰تومانی به هدف اصلی خود نرسید، اظهار کرد: تخصیص ارز برای زمانی است که دولت نفت را به میزان خوبی می‌فروخت و طبیعتا می‌توانست برای واردات هم تامین‌کننده خوبی باشد اما در حال حاضر که فروش نفت به حد کافی نیست، دولت در تامین ارز با مشکل مواجه است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اگر ارز یک قیمت داشته باشد و به همه کالاها هم به شکل تعلق گیرد تا حدی مشکلات کنونی را رفع می کند و بازرگانان در صف انتظار تامین ارز نمی مانند.

وی ادامه داد: امروز یک تاجر برای واردات سویا براساس قانون ارز ۴۲۰۰ تومانی می گیرد و طبیعتا از صادرکننده ای که ارز خود را به نرخ آزاد می فروشد تامین نمی کند، بنابراین باید نگاهش به دست دولت باشد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: توزان بین ارز حاصل از صادرات و ارزی که واردکننده به ان نیاز دارد به این بستگی دارد که قیمت ارز ثابت شود. 

بهزادیان با اشاره نوسانات نرخ ارز گفت: در حال حاضر صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را نزد خود نگه می دارند و نمی فروشند تا در مدت زمانی که فرصت دارند، بهترین نقطه را برای فروش انتخاب کنند.

او اظهار کرد: امیدواریم مکانیزم های روشن و مختلفی مانند تک نرخی شدن ارز ایجاد شود تا شاهد نابسمانی‌های بازار ارز نباشیم و ارز تخصیصی یارانه‌ای با همان قیمت به دست مصرف کننده برسد و دولت نیز برای کمک و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه از مکانیزم دیگری استفاده کند.

 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  34  =  42