قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۰/۳۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد رشد به ۱۸۳۹ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حالی که امیدها به ارائه یک بسته محرک مالی بزرگ توسط دولت بعدی آمریکا سبب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده، قیمت فلز زرد پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک ماه و نیم گذشته در جلسه قبل امروز شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد رشد به 1839 دلار و 7 سنت رسید. دیروز قیمت طلا به پایین ترین رقم از دوم دسامبر یعنی 1809 دلار و 90 سنت رسیده بود.

در جلسه قبل ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب به بالاترین رقم طی 4 هفته گذشته رسید. جانت یلن، نامزد مورد نظر جو بایدن برای تصدی وزارت خزانه داری آمریکا قرار است امروز به کمیته مالی سنا بگوید که دولت باید از طریق بسته محرک مالی بعدی خود «اقدامی اساسی» انجام دهد.

بایدن چند روز پیش از پیشنهاد خود مبنی بر ارائه یک بسته 1.9 تریلیون دلاری خبر داده بود که می تواند به اقتصاد بحران زده آمریکا جانی تازه ببخشد.

وزرای دارایی حوزه یورو دیروز متعهد شدند که حمایت های مالی از اقتصادهای خود را ادامه دهند. آنها همچنین به بحث در مورد طرح های ترمیم اقتصادی در دوره پسا کرونا ادامه دادند. در همین حال کمیسیون اروپا هشدار داده که بحران کرونا سبب شده تا عدم توازن اقتصادی این منطقه تشدید شود.

رئیس صندوق بین المللی پول هم گفته این نهاد مالی بین المللی برای کمک به کشورهای مقروض به منابع بیشتری نیاز دارد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی از کشورهای جهان و شرکت های داروسازی درخواست کرده که واکسن های کرونا را در جهان به شکل عادلانه تری توزیع نمایند.

امروز ارزش نقره با 1.1 درصد افت به 25 دلار و 5 سنت رسید. قیمت پلاتین 1.3 درصد رشد داشت و به 1092 دلار و 65 سنت رسید. پالادیوم اما با 0.3 درصد افت به 2363 دلار و 89 سنت رسید.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄    =  13