خرید آنلاین در کدام کشورها بیشتر است؟

بحران شیوع ویروس کرونا که بسیاری از مردم را به سمت خرید آنلاین سوق داد، در حال حاضر سبب رشد قابل توجه تجارت الکترونیکی در بسیاری از کشورها شده که بیشترین میزان آن در چین مشاهده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حال حاضر تجارت الکترونیک در چین بیش از 50درصد خرده‌فروشی جهان در اینترنت را به خود اختصاص داده، اما تجارت آنلاین چین به اینجا ختم نمی‌شود. بر اساس گزارش ارائه شده توسط eMarketer، گسترش تجارت الکترونیک در چین هنوز با سرعت بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان انجام می‌شود.

بین سال‌های 2016 تا 2020، سهم فروش آنلاین در تمام بخش‌های خرده‌فروشی بیش از دو برابر شده و از حدود 20درصد، پیش‌بینی می‌شود به 44درصد برسد. تجارت اجتماعی، مفهومی متشکل از رسانه‌های اجتماعی، تجارت الکترونیکی و خرید گروهی بوده که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و سبب افزایش فروش آنلاین شده است.

تجارت الکترونیکی در سایر نقاط جهان رشدی تدریجی داشته است. در بریتانیا و ایالات متحده، سهم تجارت الکترونیکی در کل تجارت خرده‌فروشی، به ترتیب به 27.5 و 14.5درصد رسیده، در حالی که میزان آن در آلمان با افزایش حدود 50درصدی، به 11.2درصد رسیده که ناچیز است.

گفتنی است که با در نظر گرفتن فروش تجارت الکترونیک به عنوان سهمی از خرده‌فروشی و همچنین فروش تجارت الکترونیک نسبت به جمعیت، بریتانیا عملکرد بهتری نسبت به ایالات متحده داشته است. در سال 2019، فروش تجارت الکترونیکی در بریتانیا به 2.1میلیارد دلار به ازای هر یک میلیون نفر رسید، در حالی که این رقم برای ایالات متحده تقریبا 1.8میلیارد دلار بود.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، بحران کووید-19 سبب افزایش سهم فروش تجارت الکترونیکی در کشورهای مختلف شد.

در نمودار ارائه شده، سهم فروش تجارت الکترونیکی از خرده‌فروشی در کشورها را مشاهده می‌کنید؛

 

منبع: اقتصاد آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  68  =  78