هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ مدیران امنیت سایبری را بیکار می‌کند

تحقیق جدید شرکت امنیت ابری Trend Micro نشان می‌دهد که هوش مصنوعی بسیاری از رهبران و مدیران IT را تا سال ۲۰۳۰ بیکار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تحقیق جدید Trend Micro نشان می‌دهد که بیش از دو پنجم (۴۱ درصد) رهبران صنعت IT معتقدند که هوش مصنوعی جای آنها را تا سال ۲۰۳۰ خواهد گرفت. این تحقیق از مصاحبه با ۵۰۰ مدیر، رهبر، مدیر ارشد فناوری اطلاعات (CIO) و مدیر ارشد فناوری (CTO) صنعت IT بدست آمده و جایگاه شغلی آنها را در معرض خطر می‌بیند.

تنها ۹ درصد از شرکت کنندگان این تحقیق با اعتماد به نفس گفتند که هوش مصنوعی جایگاه شغلی آنها را ظرف یک دهه آینده تسخیر نخواهد کرد. در واقع، نزدیک به یک سوم (۳۲ درصد) گفتند که تکنولوژی سرانجام تمام فضای امنیت سایبری را اتوماتیک خواهد کرد به گونه‌ای که نیاز به دخالت انسان به کمترین حد برسد.

تقریباً یک نفر از هر پنج نفر (۱۹ درصد) معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقا حملات هکی تا سال ۲۰۲۵ به مساله‌ای عادی تبدیل خواهد شد. در حدود یک چهارم رهبران IT (۲۴ درصد) مدعی شدند تا سال ۲۰۳۰ دسترسی به داده‌ها منوط به ارائه اطلاعات بیومتریک یا DNA خواهد شد بنابراین دسترسی غیرمجاز تقریباً غیرممکن می‌شود.

شرکت کنندگان همچنین پیش‌بینی کردند در آینده نزدیک‌تر (تا سال ۲۰۲۵) اتفاقات زیر رخ خواهد داد:

  • کاهش سرمایه‌گذاری اکثر سازمان‌ها در مستغلات به خاطر رواج دورکاری (۲۲ درصد)
  • متحول شدن کامل شبکه‌های مخابراتی و زیرساخت‌های امنیتی توسط فناوری 5G (۲۱ درصد)
  • مستقل و خودکار شدن امنیت با استفاده از هوش مصنوعی (۱۹ درصد)
  • استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود حملات هکی به مساله‌ای عادی تبدیل خواهد شد (۱۹ درصد)

«Bharat Mistry»، مدیر فنی Trend Micro می‌گوید: «باید در مورد آینده واقع بین باشیم. با اینکه هوش مصنوعی ابزار سودمندی برای کمک به ما در دفاع علیه تهدیدات است، ارزش آن تنها با استفاده ترکیبی با تخصص انسانی قابل دستیابی خواهد بود.»

بنابراین با وجودی که مدیران صنعت IT معقتدند هوش مصنوعی بسیاری از جایگاه‌های شغلی را ظرف یک دهه آینده تسخیر خواهد کرد، فعلاً جای نگرانی وجود نداشته و پیش‌بینی می‌شود شرکت‌ها در آینده با استفاده از خودکارسازی چالش‌های ناشی از کمبود مهارت‌های انسانی را جبران کنند.

 

منبع: دیجیاتو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  5  =