بازار رمز‌ارزها در کشور می‌تواند به میلیاردها دلار برسد/ ایجاد فرصت بزرگ با سیاست‌گذاری و نظارت جدی‌تر

یک تحلیل‌گر فضای مجازی عنوان کرد:

نوید آقایی که یک تحلیل‌گر فضای مجازی است می‌گوید رمز‌ ارزها واقعیت جهان اقتصادی امروز هستند و عدم شفافیت در مواجه با آن حتما به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.او اضافه می کند نتیجه برخی پژوهش‌ها حاکی از پتانسیل چندین میلیارد دلاری کشور در حوزه رمزارزهاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نوید آقایی افزود: چه قطعی برق در روزهای گذشته محصول استخراج رمز ارزها باشد یا نه؛ اینکه از یک سو خبر توقیف دستگاه‌های مرتبط با استخراج این ارزها را می‌شنویم و از سوی دیگر اطلاعات درستی از چگونگی فعالیت قانونی در این حوزه منتشر نمی‌شود باعث بدبینی مردم و سردرگمی فعالان این حوزه می‌گردد.

این مدرس دانشگاه به ایلنا گفت: در سوی دیگر ماجرا هم به ناگاه اعلام می‌شود فعالیت ماینرهای چینی در کشور به دلیل مدیریت مصرف برق موقتا متوقف شده است. معلوم نیست چرا فعالان چینی این کسب و کار اقتصادی دیجیتالی از فعالان ایرانی آن در این آب و خاک دارای اطلاعات بیشتری هستند.

آقایی ادامه داد: رمزارزها حتما فوایدی برای اقتصاد کشور دارد و اگر نظارت و مدیریت صحیحی نسبت به آن صورت بگیرد نه تنها در حوزه ماینینگ بلکه در حوزه ارائه خدمات هم حداقل در منطقه می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. این موضوع می‌تواند به ساخت و رواج رمزارزهای منطقه‌ای هم بینجامد. نباید از این موضوع غافل بشویم.

وی در پایان گفت: نتیجه برخی پژوهش‌ها حاکی از پتانسیل چندین میلیارد دلاری کشور در حوزه رمزارزهاست. از همین رو سیاست‌گذاری و نظارت جدی‌تر بر این حوزه می‌تواند فرصت بزرگی برای کشور باشد.

در همین حال علیرضا شامخی یک کارشناس دیگر رمزارز معتقد است  : در حال حاضر روند بازار رمزارزها سریع پیش می‌رود. از این رو نمی‌توان چشم انداز بلندمدت این بازار را با قطعیت پیش بینی کرد و نیاز است تا به صورت روزانه و هفتگی بازار را تحلیل کرد. اما در این زمینه دو نکته حائز اهمیت است. اول اینکه دوران رونق بازار با سرعت تندی سپری شد. معمولا در زمانی که بازار با سرعت زیادی عمل می‌کند، انتظار داریم که طول دوره استراحت یا اصلاح بازار طولانی باشد. 

وی افزود: نکته دوم این است که عامل اصلی رشد بازار رمزارزها در ماه‌های اخیر، ورود پول‌های هوشمند شرکت‌های اروپایی و آمریکایی است. در صورتی که در آینده نزدیک، پول‌های شرکت‌های روسی و چینی هم وارد این بازار شوند، دوره جدیدی از صعود بیت کوین خواهیم داشت. 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  14  =