افت ۳۰هزار واحدی شاخص بورس/فرار بورسی‌ها با لفظ دلار ۱۵هزار تومانی!

گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس چهارشنبه 24دي99؛

داد و ستد بازار سرمایه امروز نیز با عقبگرد 30 هزار واحدی شاخص بورس پیگیری شد و با وجود تلاش برای جمع آوری صفوف فروش و حمایت بازار به شکل گیری حرکتی رو به بالا منتهی نشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امروز نیز همچون روز گذشته بورس با فشار عرضه کار خود را آغاز کرد، اما در ادامه با تحرکاتی برای جمع آوری صفوف فروش و حمایت از اغلب سهام لیدر ادامه یافت.

این حرکت گرچه قوی آغاز شد،اما به دلیل انتشار سخنان رئیس جمهور مبنی بر پیش بینی دلار 15 هزار تومانی، باز هم این سهامداران بورس بودند که بدون هیچ تحلیل تنها به نشان دادن واکنشی منفی بسنده کردند. این در حالی بود که حتی بازار ارز نیز در محدوده همان 24 هزار تومان به معاملات خود ادامه داد و تاثیری از دلار 15 هزار تومانی نگرفت!

صحبت رئیس جمهور سبب افزایش دو برابری فشار عرضه و ناکافی بودن حمایت از سهام شد.در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات با افت 30 هزار و 843 واحدی معادل 2.45 درصد از رشد خود را از دست داد و در ارتفاع یک میلیون و 229 هزار و 879 واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز امروز به دلیل معاملات منفی سهام کوچکتر با افت 8 هزار و 406 واحدی و عقبگرد تا ارتفاع 454 هزار و 785 واحد به کار خود پایان داد.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

سهام گروه بانکی نیز امروز از صف کشیدن فروشندگان عقب نماندند و همچون روزهای گذشته با فشار فروش حقیقی ها مواجه شدند.

در این میان تلاش های قابل توجهی برای برای جمع آوری صفوف فروش نمادهای لیدر همچون وبملت،وبصادر و وتجارت صورت گرفت.هرچند که تا آخرین لحظه اغلب نمادهای بانکی از کف قیمتی روزانه جدا نشدند.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 654 میلیون سهم، وبصادر با 465 میلیون سهم و نماد وپارس با 329 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد سمایه با 488 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با یک هزار و 771 میلیارد ریال، بانک ملت با یک هزار و 153 میلیارد ریال و نماد بانک صادرات با یک هزار و  151 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با 3 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی

دی: به استناد ماده 12 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران به اطلاع مي‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه شماره 711438 مورخ 1399/10/21 موارد ابهام موجود در اطلاعات با اهمیت و لزوم رفع آن را به ناشر متذکر شد.لکن به رغم پیگیری های سازمان، اطلاعات درخواست شده ظرف مهلت مقرر توسط ناشر ارایه نشده است. از این رو به استفاده کنندگان توصیه می شود این موضوع را در تصمیم گیری های خود لحاظ نمایند.

وشهر: نماد بانک شهر به دلیل افشای اطلاعات با اهميت گروه ب متوقف شد. نماد مذكور حداكثر دو روز كاري پس از توقف و با اعلام اين مديريت، از طريق حراج ناپيوسته با محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي خواهد شد.

وپست: نماد پست بانک تعليق شد.طبق اطلاعيه منتشره در تارنماي كدال به نشاني codal.ir جهت بررسي وضعيت اطلاعاتي ناشر، نماد معاملاتي شركت پست بانك ايران (وپست1) حداكثر تا تاريخ 1399/11/07 تعليق شد.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

گروه پرداخت الکترونیک نیز با وجود داشتن معاملات روان در اغلب نمادها باز هم به تقاضای قابل توجهی همراه نشدند و اغلب به معامله در محدوده منفی بسنده کردند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد تاپکیش با 11 میلیون و 348 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای سیستم  با معامله 10 میلیون و 969 هزار سهم و فن آوا با معامله 9 میلیون و 194 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 57 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد سیستم با 459 میلیارد ریال و تاپکیش با 265 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با 2 میلیارد ریال بود.

اخبار روز بورسی-پرداختی

مرقام: شرکت ایران ارقام در راستای تولید انبوه صندوق های فروشگاهی اقدام به ️افزایش سرمایه جذاب ۴۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی و افزایش ۱۰۰ درصدی از آورده نقدی خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  57  =