چند حقیقت جالب در رابطه با صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز

در این مقاله برخی نکات جالب و قابل توجه‌ی مرتبط با صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز را مطرح کرده‌ایم که پرداختن به آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز یکی از اصلی‌ترین ارکان صنعت رمزارزها به شمار می‌آیند، زیرا علاوه بر این درگاه ورودی و خروجی کاربران به این صنعت رو به رشد هستند، امکان مبادله‌ی رمزارزهای مختلف با ارز فیات(ارزهای رایج) و همچنین رمزارزهای دیگر را فراهم می‌آورند.

در این بین کاربران صنعت رمزارز همواره سوالات را در رابطه با این پلت‌فرم‌های بسیار مهم مطرح می‌کنند که پاسخ به آن‌ها می‌تواند حقایق جالبی را برایمان روشن کنند.

درآمد قابل توجه

پلت‌فرم‌های مبادله‌ی رمزارز فارغ از رشد و یا سقوط ارزش رمزارزها در بازار، سود و درآمدزایی دارند. درآمد صرافی‌ها عمدتاً به حجم گردش رمزارز بستگی دارد. به طور متوسط ۱۰ صرافی‌ برتر جهان هم اکنون بالغ بر ۶۲ میلیون دلار درآمد ماهیانه دارند، این رقم برای ۵۰ صرافی بعدی لیست به متوسط ۲۶ میلیون دلار می‌رسد. این درحالیست که متوسط حجم مبادله‌ی ۲۴ ساعت ۱۰ صرافی رمزارزی برتر جهان چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

۹۹ مبادلات رمزارزی متمرکز است

گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع حاکی از آن است که ۹۹ درصد تراکنش‌های صنعت رمزارز به واسطه‌ی صرافی‌های مبادلاتی متمرکز صورت می‌گیرد.

علی‌رغم امنیت بسیار بالا در صرافی‌های غیرمتمرکز(DEX)، صرافی‌های متمرکز در حال حاضر نسبت به پلت‌فرم‌های غیرمتمرکز از نقدینگی و حجم مبادله‌ی بسیار بالاتری برخوردارند.

بیش از ۲۵۵ صرافی فعال داریم

طبق آمار منتشر شده توسط پلت‌فرم کوین‌مارکت‌کپ(CoinMarketCap) در حال حاضر ۲۵۵ صرافی مبادله‌ی رمزارز فعال داریم. گرچه برخی از این پلت‌فرم کم‌تر در بین کاربران بین‌المللی شناخته شده هستند و حجم مبادله‌ی بسیار پایینی دارند، اما توسط کاربران محلی به عنوان پلت‌فرم‌های ایمن و قابل اعتماد شناخته می‌شوند.

اولین صرافی رمزارز کدام است؟

اولین پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز در تاریخ ۱۵ام ژانویه‌ی ۲۰۱۰ توسط کاربری به نام «dwdollar» و در پلت‌فرم بیت‌کوین تالک(Bitcointalk) معرفی شد. این پلت‌فرم در آن زمان که قیمت هرواحد رمزارز BTC تنها ۰/۰۰۳ دلار قیمت داشت، بیت‌کوین مارکت(Bitcoinmarket) نام‌گذاری شد.

بزرگ‌ترین صرافی جهان هک شد

در سال ۲۰۱۴ بزرگ‌ترین صرافی مبادله‌ی رمزارز جهان با نام «ام‌تی گاکس(Mt. Gox)» که نزدیک به ۷۰ درصد تمام تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین را برعهده داشت، مورد حملات هک قرار گرفت.

در آن زمان نزدیک به ۸۵۰ هزار واحد رمزارز بیت کوین(که در آن زمان حدود ۴۵۰ میلیون دلار ارزش داشت) از حساب‌های این صرافی خارج شد. گرچه از آن زمان تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد BTC بازگردانی شده است، اما این صرافی اعلام ورشکستگی نموده و وب‌سایت خود را از دسترس خارج کرده است.

بایننس همیشه در حال مهاجرت است

صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس(Binance) که یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های قابل اعتماد در صنعت رمزارز به شمار می‌آید، از زمان تاسیس خود تا به امروز همواره در حال تغییر مقر اصلی خود بوده است، زیرا به هر کشوری که پا گذاشته است، قوانین و مقررات تصویب شده فعالیت‌های آن را «غیرقانونی» توصیف می‌کنند.

این صرافی فعالیت خود را در کشور چین آغاز کرد، اما در سال ۲۰۱۸ قوانین دست و پاگیر مانع فعالیت مستمر آن می‌شد. همان سال بایننس از تغییر پایگاه خود به کشور ژاپن خبر داد. پس از مدتی کوتاهی باز هم مشکلات قانونی مانع فعالیت بایننس می‌شد. این صرافی پس از ترک ژاپن به دولت مالتا(Malta) پناه برده است.

 میلیون‌ها دلار پولشویی شد

صرافی مبادله‌ی رمزارز بی‌تی‌سی ای(BTC-e) که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز اروپا به شمار می‌آید، در حال حاضر متهم به پولشویی معادل میلیون‌ها دلار آمریکا شده است.

بله، طبق آنچه در این پرونده‌ی آمده است صرافی مذکور متهم به «پولشویی» دلار است. الکساندر وینیک(Alexander Vinnik) اوپراتور صرافی مذکور هم به نقش داشتن در هک صرافی ام‌.تی گاکس متهم شده است.

از لیست سیاه بترسید

زمانی که یکی از تراکنش‌های شما با افراد و حساب‌های مشکوک به فعالیت تروریستی و غیرقانونی مرتبط شود، صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز دیگر از دریافت دارایی‌های شما خودداری می‌کنند. این درحالیست که شاید شما از هویت طرف مقابل خبر نداشته و نمی‌دانستید که آدرس کیف‌پول طرف دیگر مبادله در لیست سیاه قرار گرفته است.

شایان ذکر است که رمزارز مونرو(XRM) باعث ایجاد چنین مسئله‌ای در فضای رمزارزها شده است، زیرا برخلاف سایر پروژه‌های رمزارزی، تراکنش‌های مونرو کاملاً ناشناس صورت می‌گیرند.

مدیرعامل بایننس یکی از ثروتمندان جهان

آقای چانگ‌پنگ ژائو(changpeng zhao) مدیرعامل صرافی بایننس هم اکنون با در اختیار داشتن ۱/۱ تا ۲ میلیون دلار سرمایه، هم اکنون سومین فرد ثروتمند صنعت رمزارز شناخته می‌شود. نفر اول در این لیست آقای کریس لارسن(Chris Larsen) بنیانگذار شرکت ریپل با دارایی بالغ بر ۷/۵ میلیون دلار می‌باشد. جایگاه دوم این لیست هم به آقای جوزف لوبین(Joseph Lubin) بنیانگذار شرکت کانسن‌سیس(ConsenSys) می‌باشد.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3