واکنش مثبت شاخص بورس به اعتراضات تخم مرغی!/ رشد ۲۰ هزار واحدی با سبزپوشی بزرگ و کوچک

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس یکشنبه 21دی99؛

شاخص بورس امروز با بهبود قابل توجه تقاضا توانست با رشد 20 هزار واحدی همراه شود؛رشدی که متاثر از سبزپوشی اغلب نمادها اعم از سهام شرکت های کوچک و بزر بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ریزش مجدد شاخص بورس پس از اَبرریزش قبلی تا صبح دیروز ادامه یافت؛ به طوری که اعتراضاتی همچون تجمع دیروز جلوی سازمان بورس و پرتاب تخم مرغ  به شیشه های نما،درب و تابلوی این سازمان را در پی داشت.امروز نیز این اعتراضات جلوی مجلس دنبال شد، البته بدون تخم مرغ و تنها با تکرار صحبت های گذشته رهبری که بورس را برای سرمایه گذاری مطلوب خوانده بودند.

از سوی دیگر اخباری مبنی بر دعوت فوری عصر دیروز نهاد ریاست جمهوری از حقوقی ها برای حمایت از بورس و همچنین مقابله جدی با تصمیمات غیرکارشناسی وزیر صمت در ابلاغ شیوه نامه دستوری فولاد و قوت گرفتن احتمال لغو آن توسط معاون اول رئیس جمهور نیز به مدد کف های تکنیکالی شاخص بورس آمد و در نهایت صبح امروز از دقایق نخست معاملات امروز کلیت بازار سرمایه با بهبود نسبی تقاضا همراه شد.

بر این اساس شاخص کل بورس با رشد 20 هزار و 822 واحدی معادل 1.62 واحد رشد کرد و ضمن پس گرفتن کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی تا فراز ارتفاع یک میلیون و 306 و 714 واحد بالا رفت.

شاخص کل هم وزن نیز امروز هم سو با شاخص کل بورس با رشد 6 هزار و 843 واحد رشد را به ثبت رساند و تا ارتفاع 466 هزار و 653 واحد بالا رفت.این رشد معادل 1.49 واحد از رشد روزانه این نماگر است.

تحولات روز سهام گروه بانک ها و موسسات اعتباری

نمادهای بانکی با وجود افزایش تقاضا و رشد در معاملات امروز به رفتارهای محتاطانه خود ادامه دادند و به سختی در معاملات امروز تن به سبزپوشی دادند.

به طوری که هر یک به محض آغاز حرکت، با عرضه های سنگین همراه شده و نتوانستند به سقف های قیمتی نزدیک شده و به صف خرید برسند.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 564 میلیون سهم، وبصادر با 280 میلیون سهم و نماد وبملت با 215 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد وزمین با یک میلیون و 589 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با یک هزار و 652 میلیارد ریال، بانک ملت با 953 میلیارد ریال و نماد بانک صادرات با 788 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک ایران زمین با 25 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی

دی: در راستای الزامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مطالبات از شرکت لیزینگ دی به تسهیلات تبدیل شده است. با تنظیم این قرارداد حدود 1.300 میلیارد ریال زیان انباشته ابتدای سال کاهش و سال جاری نیز پیش بینی افزایش درآمد به میزان حدود 1.200 میلیارد ریالی محقق خواهد شد.

وپاسار: بانک پاسارگاد افزایش سرمایه می دهد.هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه ۵۳ درصدی از محل تامین آورده نقدی و سود انباشته پیشنهاد داده است.

وانصار: بانک انصار هم در فرایند ادغام قرار گرفت و قیمت هر سهم وانصار 14000 ریال در نظر گرفته شده است.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

گروه پرداخت الکترونیک امروز با خروج پول از برخی سهام خود روبرو بود. در حالی که برخی دیگر از سهام شرکت های این گروه همچنان با ادامه رشد و حتی صف خرید نیز همراه بودند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد آپ با 14 میلیون و 537 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای سیستم  با معامله 13 میلیون و 34 هزار سهم و تاپکیش با معامله 12 میلیون و 509 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 78 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد سیستم با 511 میلیارد ریال و تاپکیش با 274 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با 3 میلیارد ریال بود.

اخبار روز بورسی-پرداختی

سیستم: سود حاصل از واگذاری 15 درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا مشخص شد.این سود پس از كسر مخارج انتقال برابر با  1,164,001 میلیون ریال است.

پرداخت: نماد شرکت به پرداخت ملت پس از توقف نماد معاملاتی به علت نوسان قیمت سهام طی 15 روز معاملاتی متوالی و انتشار اطلاعیه ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شده است.این نماد پس از پایان مهلت ثبت سوالات، و پاسخگویی ناشر حداکثر ظرف مدت دو روز کاری بازگشایی خواهد شد.

فن آوا: بازارگرداني سهام شرکت گروه فن آوا (فن آوا1) با دامنه نوسان روزانه تا سقف 3 درصد و با استفاده از روش بازارگرداني مبتني بر حراج در تابلو زرد بازار پايه فرابورس ايران اعلام گرديده است و از روز دوشنبه مورخ 1399/10/22 صورت مي پذيرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  6