بیت کوین حباب یا واقعیت؟

یک تحلیلگر بازار رمز ارزها گفت: بیت کوین تنها برای سرمایه گذاری و افزایش درآمد افراد بوجود نیامده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سعید شفائی اظهار کرد: هدف از تولید بیت کوین انجام مبادلات تجاری، مالی، تراکنش‌های مالی امن، سریع و بدون محدودیت پول‌های کاغذی یا فیات‌ها(پولهای بی پشتوانه) و بدون محدودیت زمان و مکان در هر ساعت شبانه روز بوده است که بتوان راه حلی سریع برای از بین بردن محدودیت‌های بانکی دولت‌ها و کشورها باشد .

وی افزود: علاوه برآن سیستمی که بیت کوین بر روی آن سوار است، سیستم بلاکچین است که هدف این سیستم، ارتباط فرد به فرد، سریع، امن، غیر قابل نفوذ و غیر قابل هک  است که صرفا این سیستم برای تراکنش های مالی ایجاد نشده و در دنیای تکنولوژی و عصر جدید ما کاربردهای بیشتری نیز خواهد داشت.

این تحلیل‌گر بازار رمز ارزها با تاکید بر اینکه با گذر زمان و پیشرفت و گسترش علوم، همیشه تکنولوژی، پیروز میدان  است و پیروز خواهد ماند، ادامه داد: بستر رمز ارزها نیاز به اعتماد ما ندارد چون سیستم بلاک‌چین کاملا به صورت متن باز است و اطلاعات تراکنش‌ها به طور کاملا واضح برای تمام مردم دنیا به صورت یکسان نمایش داده می شود و مردم می توانند داده‌های بیت کوین را بدون دخل و تصرف در این سیستم و عدم هک آن، صرفا مشاهد نمایند، علاوه بر این اقبال مردم به این رمز ارز در سراسر دنیا، خود نوعی امنیت خاطر برای سرمایه گذاری ما در این حوزه به ارمغان می‌آورد.

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در خصوص چرایی   صعودی شارپ قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر اظهار کرد: قیمت بیت کوین صرفا  بر اساس میزان عرضه و تقاضا بالا و پایین می‌رود، یعنی صعودش بر اساس تقاضای زیاد است و نزول قیمت آن بخاطر عرضه زیاد است.

شفائی در خصوص اینکه چرا در ماه‌های اخیر قیمت بیت کوین به یک‌باره افزایش زیادی داشت، یادآورشد: اصلی در سرمایه گذاری وجود دارد که می گوید همیشه تاریخ تکرار می شود و در تمام بازارهای مالی این امر صادق است، چهار سال پیش در هاوینگ قبلی بیت کوین، پاداش استخراج بیت کوین یکباره نصف شد که این رویداد هر چهار سال یکبار رخ می دهد، شاهد بودیم بعد از گذشت 6 الی 7 ماه از نصف شدن پاداش دستگاه‌های استخراج بیت کوین یعنی ماینرها، به یکباره در بازه یک الی دوماهه، قیمت بیت کوین 7 تا 8 برابر شد.

وی با بیان اینکه تکرار تاریخ خود یکی از عوامل بالا رفتن قیمت بیت کوین بود و شاید اولین دلیل آن بود، افزود: دلیل دوم استقبال مردم و افراد معروف و شرکت‌های قدرتمند با پشتوانه مالی قوی بود، مانند شرکت پی پال که ماه گذشته سیستم انتقال و پرداخت با  بیت کوین را در درگاه خود اضافه کرد و به یکباره بعد از انتشار این خبر قیمت بیت کوین 25 درصد افزایش یافت.

این تحلیگر بازار رمز ارزها دلیل سوم افزایش شارپ قیمت بیت کوین را عوامل فاندامنتال و اخبار بازار دانست و عنوان کرد: یکی از این خبرها، شیوع ویروس کرونا در یک‌سال گذشته بود که موجب شد بعضی بازارهای مالی مانند بورس جهانی با افت شدید مواجه شوند و در مقابل دارایی‌هایی مثل طلا و بیت کوین افزایش قیمت پیدا کنند.

وی ادامه داد: چهارمین دلیل رشد شدید قیمت بیت کوین، اخبار مثبتی است که در مورد ارزهای دیجیتال منتشر می شود که موجب بالا رفتن  حجم بازار ارزهای دیجیتال می‌گردد.

شفائی پیش بینی شما از قیمت بیت کوین تا پایان سال 99چیست، بیان کرد: با توجه به اخبار و اتفاقاتی که روزانه در این بازار مالی اتفاق می افتد، موجب می شود که نتوان به صورت مطلق در این مورد اظهار نظر کرد چون هر اخبار فاندامنتالی میتواند در این حوزه اثرگذار باشد و سبب افزایش یا کاهش قیمت این رمز  ارزها شود.

وی با یادآوری تکرار تاریخ و استقبال شدید مردم به رمز ارزها و نهایتا با توجه به قیمت 40 هزار دلاری بیت کوین در حال حاضر، پیش بینی کرد: بیت کوین در ماه‌های منتهی با پایان سال 99، می‌تواند افزایش قیمت داشته باشد.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال اظهار کرد: از طرفی نمودارهای تکنیکال این رمز ارز نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین روی سقف کانال و کانال صعودی دراز مدت پیش می‌رود، این کانال 6 ماه است حرکت صعودی خود را آغاز کرده و در یک‌ماه گذشته با شیب 45 تا 50 درصد رو به بالا همراه بوده است.

وی تاکید کرد: پیش بینی دقیق‌تر اینکه شاید این روند صعودی قیمت بیت کوین تا پایان سال 99، حدود 15تا 20 درصد افزایش داشته باشد.

این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال درخصوص عدم اقبال دولت به رمز ارزها و رسمی نشدن استفاده از این رمز ارزها در مبادلات تجاری، گفت: اولین عامل این است که رمز ارزها برای دولت‌ها مقیاس پذیر نیستند، برخی از کشورها این رمز ارزها را به طور رسمی  وارد مبادلات تجاری خود نکرده‌اند بلکه تنها استفاده از ارزهای دیجیتال را قانونی کرده‌اند و مردم می‌توانند مانند سایر فعالیت‌های دیگر از آنها بهره ببرند، اما اینکه دولت، رمز ارزها را وارد مبادلات تجاری کند نیاز به مقیاس پذیری و از همه مهمتر نیاز به یکسری زیرساخت‌ها دارد که در لحظه بتوانیم ارزش کالاها را از دلار به بیت کوین تبدیل کنیم، همچنین بایستی زیر ساخت‌های آن در تمام قسمت‌های تجاری کشور فراهم باشد که این امر نیاز به زمان دارد.

وی افزود: دومین عامل بنیادی تر و مهمتر  برای اینکه رمز ارزها تا کنون وارد معاملات تجاری برخی کشورها نشده اند، این است که این دارایی توسط دولت نمی تواند کنترل و نظارت شود و همین عامل موجب می شود دولتها استقبال چندانی از بازار رمز ارزها نکنند، چراکه دولت‌ها تمایل دارند تمامی دارایی ها در اختیار خودشان باشد تا بتوانند به راحتی بر کلیت بازار ،حجم نقدینگی، حجم مبادلات تجاری، نظارت و اشراف داشته باشند و آنها را  در کنترل خود داشته باشند.

شفائی در پاسخ به این سوال که شما چه ارزهایی را به جای بیت کوین برای سرمایه گذاری پیشنهاد می‌کنید، عنوان کرد: پیشنهاد شخصی بنده این است که برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، سبدی از چند ارز متفاوت بچینیم و بیش از 60 تا 70 درصد میزان سرمایه گذاری خود را بر روی ارز بیت کوین متمرکز کرده و مابقی دارایی خود را با چند رمز ارز با پتانسیل رشد و امنیت بالا تهیه کنیم که نمی توان مشخصا به آنها اشاره کرد زیرا تا کنون بیش از 4 هزار ارز دیجیتال تایید شده و در مبادلات استفاده می‌شوند و در کل 6 تا 7هزار ارز دیجیتال بوجود آمده است.

وی افزود: همانند بیت کوین، یکسری ارزها بصورت دیجیتال با سرعت و امنیت بالا بوجود آمدند علاوه بر این یکسری ارزها به صورت توکن ایجاد شده‌اند که ارزهای با پشتوانه هستند.

این تحلیلگر بازار رمز ارزها بیان کرد: امروزه ما به تمام  ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین،" آلت کوین" میگوییم که یکی از مهمترین این آلت کوین‌ها، اتریوم است که سرعت شبکه بالایی دارد و استقبال خوبی از آن شده، رشد قیمتی بسیار خوبی در یکی دو ماه اخیر داشته و نهایتا  در بازه یک ماهه قیمت اتریوم 3برابر شده است.

این پژوهشگر بازار رمز ارزها بیان کرد: ارز دیجیتال اِیاس یا EOS، استلار، نئو، ترون، کاردانو، توکن چین لینک، مونرو، لایت کوین، ارزهای دیجیتالی هستند که استفاده و کاربرد و همچنین سرعت بسیار بالایی دارند.

وی ادامه داد: یکسری توکن‌ها مانند چین لینک، یرن فایننس یا همان  YFI و بایننس کوین، رشد بسیار خوب و سرعت و امنیت بالایی برای سرمایه گذاری دارند.

شفائی با تاکید بر اینکه باید دانست که اخبار بر روی  توکن‌ها تاثیر گذار است، اظهار کرد: همچنان این توکن‌ها در رتبه دوم تا پنجم در حال تغییر هستند. ارزی مثل پولکادوت در دوماه گذشته خود را  از رتبه 30 تا40 به رتبه پنجم رساند و بر عکس ارزی مانند ریپل که رتبه چهارم در ارزهای دیجیتال را دارا بود با یک خبر منفی شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا از این شرکت، در عرض 4 روز با افت قیمتی شدیدی مواجه شد و به رتبه های پایین‌تر نزول کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما با بالا بردن اطلاعاتمان در زمینه رمز ارزها می توانیم بهترین آنها را برای سرمایه‌گذاری و خرید انتخاب نماییم، باید بدانیم که ارزهای مانند USET با اصطلاح اختصاری "تتر" ارزهای ثابت یا "استیبل کوین" می باشند که قیمت آنها همیشه ثابت است و برای حل مشکل مقیاس پذیری کاربرد دارند، یعنی به راحتی و در کسری از ثانیه می‌توان دلار یا سایر ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین  را تبدیل به تتر کرد.

این تحلیل‌گر بازار رمزارزها با بیان اینکه تتر یا توکن USDT در حال حاضر از لحاظ ارزشی در بازار مالی، سومین ارز دیجیتال معتبر هستند که برای حل مشکلات مبادلات بوجود آمده‌اند، خاطرنشان کرد: با پیشرفت تکنولوژی و علم، در هر حوزه ای فعالیت داریم می توانیم  بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مشاهده کنیم و به راحتی کسب و کار خود را با تکنولوژی همراه کرده و ارتقا دهیم.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −  14  =