بازار سهام در آستانه بازگشت؟/ لیدرهای بانکی به پایان اصلاح رسیدند

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس شنبه 20دی99؛

شاخص کل بورس امروز نیز به افت فرسایشی ادامه داد و حتی کف یک میلیون و 300 هزار واحد را نیز شکست؛اما در ساعت پایانی معاملات جمع شدن صفوف فروش و تغییر فاز اغلب شاخص سازها چراغ بازگشت بازار به روند صعودی را برای یک تا 2 روز آینده روشن کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، داد و ستد امروز در بازار سهام از ابتدا با تقاضای نسبی و سپس رِنج کشی منفی تا تشکیل صفوف فروش در اغلب نمادها به ویژه نمادهای لیدر و شاخص ساز آغاز شد. اتفاقی که در ادامه و در ساعت پایانی معاملات با بهبود تقاضا تا حذف صفوف فروش و معاملات متعادل در بازار پیگیری شد.

بر این اساس شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز بورس با افت 24 هزار و 807 واحد بر فراز ارتفاع یک میلیون و 285 هزار و 948 واحد ایستاد.

در این میان شاخص کل هم وزن به دلیل وضعیت بهتر معاملات سهام شرکت های کوچک با افت اندک 765 واحدی در ارتفاع 459 هزار و 805 واحد ایستاد.

اصلاح اندک شاخص هم وزن در کنار معاملات متعادل سهام شاخص ساز و همچنین بررسی روندهای تکنیکالی شاخص کل بورس می تواند امید به بازگشت بازار به روند صعودی را برای معاملات فردا یکشنبه و یا در نهایت نیمه دوم معاملات روز دوشنبه را به همراه داشته باشد.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

گروه صنایع بانکی امروز با وجود تشکیل چند باره صفوف فروش تحت حمایت حقوقی ها با اقتدار از سد غلبه عرضه عبور کند؛ به طوری که سهام سه لیدر این گروه یعنی وبملت، وتجارت و وبصادر پس از جمع شدن صفوف فروش به تعادل نیز رسیدند.

پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وتجارت با 979 میلیون سهم، وبصادر با 437 میلیون سهم و وبملت با 288 میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد دی با 2 میلیون و 106 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با 2 هزار و 838 میلیارد ریال، وبملت با یک هزار و 266 میلیارد سهم و وبصادر با یک هزار و 209 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک کارآفرین 30 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی

وکار: بانک کارآفرین در این ماه مبلغ 324 میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرده و در مقابل 265 سود سپرده پرداخت کرده است و تراز بانک در این ماه 59 میلیارد تومان بوده است.لازم به توضیح است مجموع تراز این بانک از ابتدای سال تا پایان آذر 1399 مبلغ 290 میلیارد تومان بوده است.

تحولات روز سهام گروه بیمه و صندوق های بازنشستگی

نمادهای گروه بیمه نیز امروز هم رنگ با سایر بازار با افت همراه شدند.افتی که با فشار عرضه همراه نبود و نشان از اصلاحی کوچک پس از رشدهای نسبتا خوب این گروه طی هفته های گذشته بود.

اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه البرز، بیمه نوین و بیمه دانا به ترتیب با حجم 30 میلیون،27 میلیون و 24 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه رازی (ورازی) با یک میلیون و 826هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای وحافظ با بیش از 881 میلیارد ریال، بپاس با 563 میلیارد ریال و کوثر 539 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه حکمت بیمه رازی (ورازی) با 20 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بیمه ای

بساما: شرکت بیمه سامان در دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 به ازای هر سهم 3,372 ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2,118درصد افزایش داشته است.بساما با سرمایه ثبت شده 1,750,500 میلیون ریال طی عملکرد 6 ماهه منتهی به 1399/12/30 مبلغ 5,901,898 میلیون ریال سود محقق کرده است.

اتکام: بیمه اتکایی امین سهامداران خود را به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده فراخواند.زمان برگزاری مجمع این شرکت 30 دی ماه در جزیره کیش است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  14  =  15