پیشتازی بانک ملی ایران در نظارت هوشمند، از راه دور و سیستمی

رییس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد بر اراده راسخ این وزارتخانه در ارتقای نظام کنترل داخلی به جهت سالم سازی محیطی و مبارزه با تخلف و فساد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هادی عبداللهی در نشست هم اندیشی تقویت نظام کنترل داخلی بانک با رویکرد نظارت هوشمند جهت بهبود و ارتقای سلامت نظام بانکی که امروز با حضور حسینعلی احمدی گرجی رئیس مرکز رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور، هیات اعزامی از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک، حبیب اله خالصی رییس اداره کل عملیات بانکی، موسی اسلامیان رییس اداره کل بازرسی و تطبیق و مبارزه با پولشویی و معاونین ستادی و بازرسان بانک برگزار شد، با بیان اینکه نظارت هوشمند کاهش هزینه ها و افزایش پوشش نظارت را به همراه دارد، افزود: سامانه مانیتورینگ آنی بانک ملی ایران یا سماب توسط همکاران بانک و به عنوان یک مدل طرح ریزی شده داخلی است که ارزش آن را دو چندان می کند.

وی با بیان اینکه یک نظارت هوشمند معادل ۱۰ برابر یک حسابرس بحث نظارتی را پیش می برد، تصریح کرد: هدف نظام بانکی کمک به توسعه اقتصادی کشور است و این امر زمانی محقق می شود که با کمک نظارت ها، شاهد افزایش سطح اعتماد عمومی باشیم.

همچنین حسینعلی احمدی گرجی رئیس مرکز رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست با تاسی به یک بیت از اشعار حافظ «سالها دل طلب جام جم از ما می کرد، آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد» گفت: جام جم، همان بانک ملی ایران است و این بانک سعی می کند آنچه که در نظام بانکی اتفاق می افتد را رصد کند. 

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت سرمایه گذاری مهم ترین اقدامی است که باید در سطح نظام بانکی کشور صورت گیرد، اظهار کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی و یا مقام مسئول در دستگاه های نظارتی قدردان اقدامات بانک ملی ایران هستم و یقین بدانید که هر چه شما شفاف تر و به اصطلاح شیشه ای تر عمل کنید، داد افراد بیشتری در خواهد آمد و این امر یک مدیریت جهادی می طلبد. روح بلند مرتبه و طیبه شهید قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر، یاری گر همت گران این عرصه باشد و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی حتی یک قطره از خون شهدا باشیم که همین کافی ست.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک هم در این نشست با تاکید بر اینکه اگر ما به عنوان مشتریان نظام سلامت و نظام بانکی در سلامت نباشیم قطعا جرم یک قدم جلوتر از ما خواهد بود و بهداشت اعتباری رعایت نمی شود، گفت: برخی ها تمایل به تغییر و تحول ندارد اما سامانه سماب بانک ملی ایران ورود به یک دنیای جدید است.

وی عنوان کرد: ما هر روز در حال ارتقا و کنترل سامانه های نظارتی جدید در ارتباط با ادمین ها هستیم، گفت: در همه سامانه ها، ادمین ها در اداره امنیت و شبکه تحت کنترل سیستمی هستند. همچنین تمام تلاش ما در بانک این است که تمامی عملیات شکل گرفته در شبکه، تحت کنترل و نظارت باشد.

خاتونی بیان کرد: همه مناقصات و معاملات کلان بانک در کمیسیون معاملات دولت طرح و معاملات متوسط نیز در سامانه ستاد به ثبت می رسند. امیدواریم بتوانیم اثر مثبتی در نظام اقتصادی کشور داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =