لیدرهای بانکی با شفافیت بازگشتند/صف خرید پرداختی‌ها در روز سبز شاخص بورس

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس دوشنبه 15دی99؛

داد و ستد امروز بازار سرمایه با رشد شاخص بورس و افزایش امیدواری سهامداران بورسی به بهبود روندها در این بازار پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل بورس امروز پس از روزهای ریزشی اخیر از ابتدای معاملات روندی صعودی در پیش گرفت و توانست رشد روزانه ای معادل 19 هزار 149 واحد را ثبت کند.

این رشد که معادل 1.41 درصد از رشد روزانه نماگر بورس است این شاخص را تا ارتفاع یک میلیون و 374 هزار و 500 واحد بالا برد.
همچنین با پایان یافتن اصلاح کوتاه مدت نماد شرکت های کوچک تر،شاخص کل هم وزن نیز امروز هم نوا با شاخص کل روندی رو به بالا را تجربه کرد و با رشد 6 هزار و 777 واحد همراه شد.

شاخص کل هم وزن با این رشد که معادل 1.49 درصد از رشد روزانه این نماگر است توانست تا ارتفاع 462 هزار و 478 واحد بالا برود.

تحولات روز سهام گروه بانک ها و موسسات اعتباری

امروز نمادهای لیدر بانکی با توجه به شفاف سازی های منتشر شده ای که از عصر دیروز یکی پس از دیگری بر روی سامانه ناشران سازمان بورس(کدال) پدیدار می شدند به گردونه معاملات بازگشتند.

براین اساس سه نماد لیدر گروه بانکی یعنی وبصادر، وبملت و وتجارت با افشای اثر واگذاری سهام دولت به بانکها بابت رد دیون و سهم بانک دی با افشای انعقاد قرارداد  با شرح تسهیلات اعطایی در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون رباء از نوع مرابحه و مشارکت مدنی و با افشای شناسایی سالانه حدود 3.000 میلیارد ریال به درآمد عملیاتی بازگشایی شدند.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 594 میلیون سهم،وبصادر با 302 میلیون سهم و نماد وپارس با 258 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد وزمین با 2 میلیون و 759 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با یک هزار و 975 میلیارد ریال، نماد بانک ملت با یک هزار و  457 میلیارد ریال و نماد بانک پارسیان با 967 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک کارآفرین با 14 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی:

وبملت: سید کاظم چاوشی، مدیر امور مالی بانک ملت: راه افزایش سرمایه از محل اندوخته  تسعیر ارز بانک ملت هموار شد.

دی: انعقاد قرارداد مهم با شرح تسهیلات اعطایی در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون رباء از نوع مرابحه و مشارکت مدنی داشته است.پیش بینی می شود از این محل سالانه حدود 3.000 میلیارد ریال به درآمد عملیاتی بانک افزون گردد.

تحولات روز سهام شرکت های پرداخت الکترونیک و فناوری

امروز گروه رایانه که مجموعه ای از شرکت های پرداخت الکترونیک را در جمع خود دارد با اقبال سرمایه گذاران همراه شد و توانست با رشد و صف خرید در اغلب سهم ها به سبزپوشی برسد.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد تاپکیش با 14 میلیون و 749 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای رکیش با معامله 10 میلیون و 418 هزار سهم و افرا با معامله 8 میلیون و 339 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 81 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد افرا 450 میلیارد ریال و تاپکیش با 337 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با 3 میلیارد ریال بود.

اخبار روز بورسی-پرداختی

وتجارت: سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران( ونیکی) از توقیف سازمان امور مالیاتی خارج شده و به بانک تجارت مسترد گردیده است.

وپاسار: بانک پاسارگاد در 6ماهه منتهی به 99/06/31 (حسابرسی شده) تلفیقی مبلغ 858 ريال سود به ازای هر سهم محقق کرده است.

پرداخت: شرکت به پرداخت ملت افزایش سرمایه 107 درصدی خود را ثبت کرد.با این مهم سرمایه این شرکت از 1,450,000 میلیون ریال به  1,550,000 میلیون ریال رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5