دریافت مسترکارت ایرانی‌ها امکان‌پذیر شد

ایرانی‌ها چگونه ویزاکارت می‌گیرند؟

ایرانیان به دلیل تحریم نمی‌توانند به صورت مستقیم از خدمات پرداخت بین‌المللی از جمله مسترکارت، ویزاکارت یا پی‌پال استفاده کنند؛ اما روش‌هایی برای دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد؛ البته با سفر متقاضیان به کشورهای همسایه یا تغییر در موقعیت جی‌پی‌اس. البته کاربران باید دستمزد و کارمزد بهره‌مندی از این خدمات را به شرکت‌های واسطه‌ای پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایرانیان می‌توانستند، خریدهای اینترنتی از سایت‌های خارجی، ثبت‌نام‌ در آزمون‌ها یا هر نوع پرداخت‌های بین‌المللی را به راحتی با مسترکارت، ویزاکارت یا پی‌پال انجام دهند؛ اگر کشور تحریم‌ نبود.

حالا هم البته روش‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد و شرکت‌هایی در همین حوزه فعالیت می‌کنند.

برخی از این شرکت‌ها، هم کارت‌های فیزیکی و هم مجازی ویزا و مستر را صادر می‌کنند؛ اما از آنجا که بانک‌های ایرانی مشمول تحریم هستند، مشتریان باید سفری حداقل یک روزه به کشورهای همسایه داشته باشند. برای مثال یکی از آنها با بانکی در آذربایجان کار می‌کند.

کارشناس این شرکت می‌گوید که اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان چنین سفری وجود دارد؛ در نتیجه آنها فعلا کارت‌ها‌ی فیزیکی را صادر نمی‌کنند.

به گفته او، این کارت‌ها سه سطح دارند و در شرایط عادی، هزینه صدور سطح کلاسیک و استاندارد حدود 240 دلار، مدل گولد 340 دلار و نوع پلاتینیوم حدود 440 دلا بوده است.

تضمین نمی‌کنیم حساب مسدود نشود
آیا تحریم، حساب‌های ایرانیان را تهدید نمی‌کند؟ کارشناس این شرکت مدعی است در طول سال‌های همکاری آنها با بانک آذربایجانی، تاکنون چنین مشکلی رخ نداده است اما این مجموعه نمی‌تواند تضمینی برای آینده بدهد؛ به همین دلیل به مشتریان توصیه می‌کند بیشتر از 10 تا 15 هزار دلار را در حساب خود ذخیره نکنند.

کارت‌های مجازی هم با اعتبار پنج تا هزار دلار یا معادل یورویی آنها صادر می‌شوند و تاریخ اعتبار آنها هفت ماهه است. این شرکت برای صدور کارت های مجازی کارمزد دریافت می‌کند که با توجه به میزان مبلغ آن از 5 تا 12 دلار متغیر است. البته تاریخ انقضای کارت که به پایان رسید، اگر کاربران از مبلغ ذخیره شده استفاده نکنند سوخت می‌شود.

پی‌پال؛ هیچ نشانی از ایران نباشد
کمپانی پی‌پال نیز سفت و سخت از تحریم‌های ایران پیروی می‌کند. در زمان افتتاح حساب کاربری، هیچ نشانه‌ای از ایران نباید وجود داشته باشد. حتی امکان ارسال کالا به کشور هم وجود ندارد و کاربر باید کشور دیگری را عنوان مقصد اعلام و از آنجا کالا را به ایران منتقل کند.

کارشناس یکی از این شرکت‌ها می‌گوید کارشناس خود مجموعه برای اطلاعات اقامتی با افراد هماهنگ می‌کند که جی پی اسی مشخصی را تعیین کنند؛ در واقع آدرس ایران ثبت نمی‌شود.

هزینه‌ها؛ کارمزدی یا مبلغ مشخص
در مورد هزینه، برخی مجموعه‌ها کارمزد دریافت می‌کنند و بعضی هزینه مشخصی را برای خدمات خود دارند؛ برای مثال یکی از شرکت‌ها برای مبالغ زیر هزار دلار، کارمزد 7 درصد است و در خود سایت مجموعه، امکان محاسبه میزان کارمزد، برای مبالغ بالاتر وجود دارد.

یکی دیگر از شرکت‌ها برای افتتاح حساب پی‌پال شخصی حدود 900 هزار و برای نوع شرکتی آن حدود 1 میلیون و 400 هزار تومان دریافت می‌کند.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  12