سبزپوشی بانکی های کوچک در آستانه بازگشت بورس به مدار صعودی

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس یک شنبه 14دی99؛

بورس امروز با فشار عرضه کار خود را آغاز کرد،اما در ادامه با بهبود تقاضا توانست در برخی گروهها همچون گروههای بانکی،خودرویی و گروه رایانه به صف خرید نیز دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل بورس امروز پس از افت بیش از 3 هزار واحدی توانست با جبران این افت با ثبت رشد اندک روزانه نیز همراه شود.به طوری که توانست با رشد یک هزار و 328 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 355 هزار و 475 واحد به ثبت رسید.

در این میان شاخص هم وزن نیز که این روزها در استراحت به سر می برد امروز با ارائه نشانه هایی از پایان این اصلاح با رشد 538 واحدی در ارتفاع 455 هزار و 708 واحد ایستاد.

امروز پس از روزها ریزش و تشکیل صف فروش در اغلب نمادهای شاخص ساز، این نمادها تا حدی با اُردرهای حمایتی توانستند به مدار تعادل بازگردند. این مساله می تواند پایانی بر اصلاح نیمه سنگین دوم بازار باشد.

تحولات روز سهام گروه بانک ها و موسسات اعتباری

گروه صنایع بانکی این روزها در غیاب طولانی مدت لیدرهای خود به دلیل افشای اثر تصمیم جدید دولت در رد دیون بدهی های خود به این بانک ها از طریق واگذاری سهام خود به سر می برند.

اما امروز بانکی ها با لیدری سهم بانک پارسیان توانستند ضمن بهبود قابل توجه تقاضا به مثبت های قابل قبول و حتی در برخی نمادها به صف خرید نیز دست یابند.

امروز نماد بانک دی نیز پس از شفاف سازی به مدار معاملات بازگشت.

پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وپارس با 468 میلیون سهم، ونوین با 133میلیون سهم و وآیند با 129 میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد وزمین با 7میلیون و 47 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک آینده با 2 هزار و 576 میلیارد ریال،وپارس با یک هزار و 711میلیارد سهم و وگردش با 729 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک کارآفرین 70 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی

وبملت، وتجارت، وبصادر: عطف به مصوبه هیات محترم دولت مبنی بر موافقت با واگذاری بخشی از باقی‌مانده سهام دولت در تعدادی از شرکت‌های بورسی به این بانک، به استحضار می‌رساند؛ مطابق مصوبه مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است نسبت به واگذاری معادل 145 هزار میلیارد ریال از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های بورسی به بانک‌های ملت، صادرات ایران و تجارت اقدام نموده و وجوه حاصله را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

همچنین معادل 290 هزار میلیارد ریال از باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های بورسی بابت تأدیه بخشی از بدهی دولت به بانک‌های مذکور واگذار می‌گردد.

با عنایت به اینکه دستورالعمل اجرایی مصوبه هیئت محترم وزیران، متضمن نام سهام، تعداد و نحوه واگذاری تاکنون به این بانک ارایه نگردیده، لذا آثار مالی طرح پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.

تحولات روز سهام گروه بیمه و صندوق های بازنشستگی

امروز شرکت های گروه بیمه که توانسته بودند در دوره اصلاح شاخص سازها اندکی رشد را تجربه کنند با افزایش عرضه و سرخ پوشی در اغلب نمادهای خود همراه شدند.

پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه البرز، بیمه دانا و بیمه کوثر به ترتیب با حجم 85 میلیون،81 میلیون و 65 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه کارآفرین(وآفری) با 91هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای کوثر با بیش از 1 هزار و 673 میلیارد ریال، دانا با 907 میلیارد ریال و البرز 928 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه حکمت کارآفرین(وآفری) با یک میلیارد ریال تعلق گرفت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42