اکنون دوران ارزهای دیجیتال است

مدیرعامل پی پل:

دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل پی‌ پل، در اولین روز از نشست وب سامیت (Web Summit)، گفت که اکنون «زمان» ارزهای دیجیتال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شولمن در مصاحبه دیروز خود با اندرو راس سرکین (Andrew Ross-Sorkin) در حاشیه نشست آنلاین وب سامیت، پیش‌بینی کرد که به‌زودی شاهد ورود ارزهای دیجیتال به جریان اصلی و استفاده از آنها در پرداخت‌های روزانه خواهیم بود. به‌عقیده شولمن، شیوع ویروس کرونا باعث گسترش عادت‌های مختلفی شده است که یکی از آنها «ترک‌کردن استفاده از پول نقد» است. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت:

شیوع کرونا باعث شد تا این عادت‌ها بین ۳ تا ۵ سال [و] ۵ تا ۶ ماه زودتر خود را نشان دهند.

او در ادامه افزود:

فکر می‌کنم اگر بتوانید یک سیستم اقتصادی یا به عبارتی یک فناوری مدرن که سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر است ایجاد کنید، کار درست این است که افراد بیشتری را به این سیستم وارد کنید تا افراد بیشتری از آن استفاده کنند، تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند، تا سلامت اقتصادی برای افراد بیشتری مهیا شود. برای همین، در طولانی‌مدت دیدگاهی بسیار مثبت در مورد انواع ارزهای دیجیتال دارم.

ماه اکتبر (آبان)، پی پل اعلام کرد که کاربران این پلتفرم می‌توانند ارزهای دیجیتال خریدوفروش کنند. در حال حاضر این خدمات تنها برای کاربران آمریکایی ارائه می‌شود، اما پی پل اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۱، امکان استفاده از این خدمات برای تمام ۲۸ میلیون کسب‌وکار عضو ارائه خواهد شد. کاربران پی پل می‌توانند با استفاده از این خدمات، ارزهای دیجیتال بخرند، بفروشند و آنها را ذخیره کنند. به‌گفته شولمن، طبق نظرسنجی‌ها و بررسی‌های پی پل، ۵۴ درصد کاربران آنها خواهان خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال هستند.

شولمن در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:

همان طور که فکر می‌کردیم، کیف پول‌ها، مکمل‌های بدیهی ارزهای دیجیتال هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. تا به اینجا ۳۶۰ میلیون کیف پول دیجیتال داریم و باید با آغوش باز ارزهای دیجیتال را بپذیریم.

پیش‌تر شولمن گفته بود که نوسانات قیمت بیت کوین، اصلی‌ترین نگرانی پی پل است و همین مسئله باعث شده بود تا این ارز دیجیتال «نوعی ضعیف از ارز» توصیف شود که ممکن است سود کسب‌وکارهای کوچک را از میان بردارد. پی پل برای حل این مشکل، امکان مشاهده نرخ تبادل دقیق ارزهای دیجیتال را در هنگام خرید برای کاربران مهیا کرده است. شولمن در این رابطه می‌گوید:

این موضوع باعث تقویت کاربرد این ارز دیجیتال می‌شود و می‌توانید کارهایی جز همراه‌شدن با بالاوپایین‌های [قیمت] آن انجام دهید. در همین رابطه، [حالا] می‌توانید بیت کوین را به‌عنوان یک ابزار برای انجام معاملات با ۲۸ میلیون کسب‌وکار [ عضو پی پل] استفاده کنید.

در این گفتگو، علاوه بر شولمن، اورسالا ون درلین (Ursula von der Leye)، رئیس کمیسیون اروپا، مایک شراپفر (Mike Schroepfer)، مدیر ارشد بخش فناوری فیس‌بوک و مارک کوبان (Mirk Cuban)، مالک باشگاه دالاس ماوریکس هم حضور داشتند.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3