جزئیات درآمدی بانک‌های سودده مشخص شد

جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰

دولت در لایحه بودجه سال آینده، جزییات منابع و مصارف بانک‌های سودده و سر به سر را مشخص کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس اطلاعات ارائه شده در لایحه بودجه 1400، جمع کل منابع و مصارف بانک‌های سودده، بیش از 128 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

دولت در فهرست درآمدهای بانک‌های سودده، عدد کل درآمدها را 126 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است و دو سهم را نیز به دارایی‌های جاری و سایر دریافت‌ها اختصاص داده تا با اضافه شدن حدود 2000 میلیارد تومان درآمد، مجموع کل درآمدهای این بانک‌ها بسته شود.

دولت در سال آینده در بخش‌های اعتبارات تمل دارایی‌های سرمایه‌ای، تسهیلات بانکی و وام‌های داخلی و خارجی هیچ درآمدی را برای این بانک‌ها تعریف نکرده است.

در حوزه هزینه‌ها نیز هزینه‌های اصلی 122 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و مالیات، سود ویژه 50 درصدی، سود سهام، سایر حساب‌های تخصیص سود و هزینه‌های سرمایه‌ای سایر بخش‌هایی است که عدد را به تراز نهایی منابع و مصارف نزدیک خواهد کرد.

دولت همچنین هزینه ذخیره استهلاک منظور شده در هزینه‌های جاری را نیز حدود 1300 میلیارد تومان در نظر گرفته و در بخش‌های بازپرداخت تسهیلات بانکی، وام‌های داخلی و خارجی، وجوه اداره شده و بازپرداخت ودیعه و بدهی‌ها، هزینه‌ای برای بانک‌ها در نظر نگرفته است و به این ترتیب عدد نهایی هزینه‌ها و درآمدهای بانک‌های سودده و سر به سر را بیش از 128 هزار میلیارد تومان پیشبینی کرده است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  1  =