درخواست ۳۲ گروه از بایدن برای طرد غول‌های فناوری

۳۲ گروه مدافع حقوق مصرف کننده، ضد انحصارطلبی، کارگری و گروه‌های مربوط در نامه ای به جو بایدن، از رییس جمهور منتخب آمریکا درخواست کردند با نفوذ شرکتهای بزرگ فناوری در دولتش مقابله کند.

 به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارشاتی که ماه گذشته منتشر شد از این حکایت داشت که مدیران بیشتری از شرکتهای فناوری در مقایسه با منتقدان این غولهای فناوری، در تیم انتقال قدرت بایدن به کار گرفته شده اند و انتخاب این افراد نشان داد در نهایت چه کسانی نفوذ بیشتری روی فکر دولت آمریکا خواهند داشت.

در این نامه از دولت بایدن خواسته شده است مدیران، لابی گران و مشاورانی که برای شرکتهایی نظیر فیس بوک، آمازون، گوگل، اپل و مایکروسافت کار می کنند را از تیم خود کنار بگذارد. این گروهها استدلال کرده اند که شیوه های فعلی این غولهای فناوری به مصرف کنندگان و اقتصاد آمریکا آسیب زده است.

امضا کنندگان شامل گروههای پابلیک سیتیزن، پروژه امریکن اکونومیکس لیبرتیز، موسسه اوپن مارکتس، آتنا و پروژه ریوالوینگ دُر هستند.

در این نامه آمده است: ما بر این باوریم که دولت شما باید با تهدیدهای ناشی از انحصارطلبی شرکتهای فناوری بزرگ مقابله کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای مایکروسافت، گوگل و فیس بوک حاضر نشدند در این باره اظهارنظر کنند. آمازون و اپل هم به درخواست اظهارنظر پاسخ فوری ندادند. همه این شرکتها بجز مایکروسافت با تحقیقات فدرال و ایالتی بر سر شیوه های کسب و کارشان روبرو هستند.

رویترز در اکتبر گزارش کرده بود آمازون و غولهای فناوری با پول و ارتباطات در تلاش برای برقراری روابط گرم با دولت بایدن هستند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70