عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ اقتصادنوین در آینده نزدیک

مدیرعامل بانک اقتصادنوین خبر داد؛

سهام شرکت لیزینگ اقتصادنوین به‌زودی در بازار بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

  به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضا بلگوری با اشاره به اقدامات این بانک در رعایت الزامات ابلاغی مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید، گفت: در این ارتباط شرکت‌هایی که امکان عرضه در بازار بورس و فرابورس را داشتند، انتخاب شدند که با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم در جهت واگذاری این شرکت‌ها در حال انجام و پیگیری است.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین افزود: در این راستا اقدامات اولیه در جهت پذیرش شرکت لیزینگ اقتصادنوین انجام شده است و در حال حاضر در انتظار درج نماد و بلافاصله تکمیل مدارک و عرضه سهام این شرکت هستیم که پیش بینی می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک به انجام خواهد رسید.

او همچنین درباره وضعیت عملیاتی و سودآوری شرکت لیزینگ اقتصادنوین گفت: از منظر سودآوری، سود خالص این شرکت در دوره شش‌ماهه منتهی به پایان شهریورماه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی آن در شش‌ماه نخست سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشدی نزدیک به 55 درصد را تجربه کرده است. مبلغ تسهیلات ارائه‌شده در حوزه خودروهای سبک و سنگین و تجهیزات نیز با رشدی بالغ بر 285 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است. این در حالی است که با وجود رشد قابل توجه تسهیلات اعطایی و شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا و رکود کسب‌وکار، نسبت معوقات به مانده تسهیلات طی دوره یادشده نسبت به دوره مشابه سال قبل بهبود یافته است.

بلگوری در خصوص برآورد قیمت سهام شرکت لیزینگ اقتصادنوین در زمان عرضه تصریح کرد: اظهارنظر در مورد این موضوع منوط به گزارش‌های ارزش‌گذاری است اما با توجه به وضعیت عملکردی این شرکت و ارزش بازار سهم سایر شرکت‌های رقیب، قیمت واقعی سهام در زمان عرضه تفاوت قابل ملاحظه‌ای با بهای تمام‌شده سهام داشته و سود مناسبی را برای بانک اقتصادنوین ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است، شرکت لیزینگ اقتصادنوین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های واسپاری عرضه‌شده در بازار بورس اوراق بهادار با سرمایه ثبتی سه هزار میلیارد ریال است که خدمات متنوع لیزینگ را ارائه می‌کند.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین از اقدامات انجام‌شده در جهت پذیرش شرکت پرداخت نوین آرین که از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت PSP کشور است، در بازار فرابورس خبر داد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  2