تلاش سهام بانکی برای حفظ سنگر سبز خود در بورس/ وتجارت تا آخرین نفس ایستاد!

گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانکی در بورس دهم آذر99؛

امروز معاملات بورس اوراق بهادار تهران همچون روز گذشته با رشد ابتدایی و سپس افزایش عرضه‌ها از آغاز نیمه دوم پیگیری شد.در این میان نمادهای بانکی با تمام قوا از سبزپوشی خود عقب نشینی نکرده و حتی نماد بانک تجارت تا آخرین لحظه از معاملات، صف خرید خود را حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل بورس امروز نیز تحت تقاضای ورود پول‌های جدید به بازار در یک ساعت نخست معاملات با اوج گیری 31 هزار واحدی همراه شد. این رشد همزمان با افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار به تدریج کاهش یافت و در اتمام معاملات اندکی بر این رشد افزود.بر این اساس امروز شاخص کل بورس در اتمام جلسه معاملاتی خود با رشد 38 هزار و 656 واحد تا ارتفاع یک میلیون 465 هزار و 934 واحد بالا رفت. شاخص فرابورس نیز با رشد 425 واحدی ضمن پس گرفتن کانال 18 هزار واحد در ارتفاع 18 هزار و 261 واحد ایستاد.

تحولات روز سهام گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری

همان طور که در روز گذشته پیش بینی می شد امروز نمادهای بانکی با افزایش تقاضا مواجه شده و در دقایق ابتدایی معاملات در برخی نمادها صفوف خرید نیز نمایان شد.اما در ادامه کار با افزایش عرضه ها اغلب نمادها تا پایان معاملات بورس پایین تر از پایانی خود به معامله ادامه دادند.

اما در این میان نماد بانک تجارت با بیشترین حجم از معاملات در بین نمادهای بانکی باز هم تا لحظه آخر صف خرید خود را در سقف قیمت روزانه حفظ کرد.

حجم معاملات این نماد امروز از 2هزار و 224 هزار میلیارد و ارزش معاملات آن از 2 هزار و 412 هزار میلیارد ریال گذشت.وتجارت امروز در بین مجموع نمادهای بورسی پنجمین نماد پرتراکنش و دهمین نماد موثر بر رشد شاخص کل بورس بود.

پس از آن نماد بانک صادرات با حجمی بیش از 900 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 399 هزار ریال دومین نماد از نظر حجم و ارزش معاملات در بین گروه‌های بانکی معاملات امروز بود.

نماد بانک ملت نیز امروز با مبادله بیش از 415 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 412 هزار میلیارد در بین نمادهای بانکی در رده سوم از نظر حجم و ارزش معاملات روزانه ایستاد.

پیش بینی سهام بانکی در بازار فردا

با نزدیک شدن شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و 480 هزار واحد افزایش عرضه ها طبیعی به نظر می رسد، ضمن این که گروه بانکی اکنون با حجم معامله ای که در هفته اخیر در اغلب نمادهای خود داشته است می تواند با وجود افزایش عرضه ها در کلیت بازار همچنان  پرتقاضا ظاهر شود.

رشد نمادهای این گروه با آهنگی معقول ادامه دار است و می تواند با دید سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت مورد توجه سرمایه گذاران بورسی قرار گیرد.

ضمن این که با تحولات سیاسی اخیر و افزایش امیدها به باز شدن روابط مالی و کاهش تحریم های بانکی می توان چشم انداز روشنی را در رشد شرکت های زیرمجموعه این گروه و افزایش ارزش سهام آنها در ماه‌های آتی متصور بود.

ضمن این که با اصلاح اخیر بازار سرمایه اکنون قیمت سهام بورسی از جمله سهام بانک‌ها در محدوده ارزندگی قرار دارند و می توانند بخشی از سبد سرمایه گذاران را به خود اختصاص دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −    =  21