سختی استخراج شبکه‌ی بیت کوین به یکباره جهش کرد

در نتیجه‌ی افزایش فعالیت ماینرها، سختی استخراج شبکه‌ی بیت کوین در روز سی‌ام نوامبر ۸.۹ درصد افزایش یافته و همچنین هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به بیش از ۱۳۰ اگزاهش بر ثانیه(EH/s) رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در طول بازار صعودی اخیر بیت کوین، قیمت این دارایی به سطح بیشینه‌ی خود در دو سال گذشته(۱۹,۰۰۰ دلار) رسیده است. بر اساس گزارش وب‌سایت گلس‌نود(Glassnode) سختی استخراج بیت کوین در روز سی‌ام دسامبر ۸٫۹ درصد افزایش یافته است. در حقیقت، سختی استخراج شبکه‌ی بیت کوین  تنها ۵ درصد نسبت به سطح بیشینه‌ی قبلی خود در ماه گذشته‌ی میلادی فاصله دارد.

افزایش سختی استخراج بیت کوین پیش از آغاز بازار صعودی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ نیز تجربه شده است. بر همین اساس انتظار تداوم شرایط صعودی در بازار بیت کوین منطقی به‌نظر می‌رسد. با این وجود تنها گذر زمان نشان خواهد داد که آیا بیت کوین خواهد توانست سطح بیشینه‌ی تاریخی خود را پشت سر بگذارد و یا مجدداً به سطوح قیمتی پایین‌تر سقوط خواهد کرد. قیمت بیت کوین در طول چند روز گذشته روند اصلاحی را تجربه کرد اما هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد که این روند به پایان رسیده است. در زمان نگارش مقاله بیت کوین در سطح ۱۸,۵۰۰ دلار در بازارهای نقدی مبادله می‌شود.

افزایش سطح سختی شبکه‌ی بیت کوین، افزایش کارمزد شبکه برای کاربران را نشان می‌دهد. در حقیقت، با فرض ثابت ماندن قدرت محاسبات شبکه‌ی بیت کوین، زمان مورد نیاز برای ایجاد بلاک‌های جدید افزایش خواهد یافت و در نتیجه تراکنش‌های تایید نشده در مم‌پول تجمیع خواهد شد. براساس برآورد وب‌سایت اِرن‌دات‌کام(Earn.com) کارمزد بهینه برای ارسال تراکنش در شبکه‌ی بیت کوین هم‌اکنون در سطح ۲٫۶ دلاری قرار گرفته است.

ثبت رکورد جدید در شبکه‌ی اتریوم

در نتیجه‌ی تجربه‌ی بازار صعودی رمزارزها، شبکه‌ی بلاکچین اتریوم نیز رکوردهای جدیدی را برجای گذاشته است. گلس‌نود گزارش کرد که با وجود سقوط قیمت اتریوم از محدوده‌ی ۶۰۰ دلار به ۵۱۳ دلار در روز بیست و سوم نوامبر، سختی استخراج شبکه‌ی اتریوم در روز جمعه رکورد جدیدی را برجای گذاشته است.

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین توان محاسباتی اختصاص داده شده از  سوی ماینرها به حل معمای مطرح شده در این شبکه را نشان می‌دهد. در ماه اکتبر هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به دلیل پایان یافتن فصول بارندگی در چین و مهاجرت ماینرها کاهش یافته است. اما هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد که فرآیند مهاجرت ماینرهای چینی نیز به پایان رسیده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت بی‌تی‌سی‌دات‌کام(EH/s) هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در سطح ۱۳۰٫۵ اگزاهش بر ثانیه رسیده است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  6  =