استفاده از بیمه نامه در ساعات منع تردد همچنان برقرار است

مدیرکل حقوقی بیمه مرکزی مطرح کرد؛

میر قاسمی گفت: با توجه به منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا اگر تصادفی در این ساعات رخ دهد بیمه شامل حال افراد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید جواد میر قاسمی مدیرکل حقوقی بیمه مرکزی در خصوص صدور بیمه نامه های الکترونیکی برای صاحبان خودرو اظهار کرد:از ابتدای خرداد امسال بخشنامه‌ای را رئیس کل مرکزی مبنی بر اولین گام برای الکترونیکی شدن بیمه نامه ها صادر کرد که هدف آن حذف بیمه نامه های کاغذی بود. برای آنکه بیمه‌گذاران و شهروندان از صحت بیمه نامه خود مطلع شوند همزمان با صدور بیمه نامه به شماره همراه درج شده پیامکی که در آن کد یکتا و لینک اصالت اعتبار در بیمه مرکزی فرستاده می شود. یعنی اگر فرد مشخصات خود را در بیمه نام درج کند، بیمه نامه برای آن فرد قابل رویت می شود و آن فرد به راحتی می تواند از بیمه نامه خود پرینت تهیه کند.

وی ادامه داد: ما برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و جرم هایی که از این طریق اتفاق می افتاد در اولین گام صدور بیمه نامه ها اقدام به حذف بیمه نامه کاغذی کردیم. البته نحوه مراجعه کردن بیمه گذارانی که به تازگی اقدام به خرید خودرو کرده‌اند تغییر نکرده است. اگر در شرایطی تصادف رخ دهد دیگر قوه قضاییه و پلیس راه نیاز نیست از افراد بیمه نامه کاغذی مطالبه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق قانون بیمه اجباری ۹۵، اگر اختلافی بین زیان دیده و مقصر حادثه وجود نداشته باشد می توانند بدون کروکی پلیس خسارت مالی خود را دریافت کنند علاوه بر آن بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای از سیستم خسارت سیار استفاده کردند. از این رو اگر فردی با فرد دیگر تصادف کند می‌توانند با تماس به این شرکت های بیمه سیار از خدمات بیمه ای برخوردار شوند. با توجه به منع رفت و آمدی که از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اعمال شده است، برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا اگر تصادفی اتفاق بیفتد بیمه شامل حال آنان می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −    =  47