شباهت نمودار قیمت بیت کوین به بازار صعودی طلا در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی

یکی از سرمایه‌گذاران کهنه‌کار بازارهای مالی نموداری را منتشر کرده است که در آن شباهت شرایط کنونی بازار بیت کوین و بازار صعودی طلا در دهه‌ی ۷۰ میلادی به‌خوبی قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت‌کوین و دیگر الت‌کوین‌ها هم‌اکنون در یک روند صعودی قدرتمند قرار گرفته‌اند. با این وجود، در نتیجه‌ی کشمکش خریداران و فروشندگان قیمت بیت کوین در محدوده‌ی ۱۸ هزار دلار قرار گرفته است و این سطح را می‌توان منطقه‌ی حمایتی قدرتمند برای بیت کوین درنظر گرفت.

بعلاوه، عبور از محدوده‌ی ۱۸ هزار دلاری، یک نمودار وی شکل(V) را برای بیت کوین ایجاد می‌کند که احتمال شکل‌گیری روند صعودی قدرتمند و عبور از محدوده‌ی مقاومتی ۱۹ هزار دلار(سطح بیشینه‌ی بیت کوین در سال ۲۰۲۰) را افزایش می‌دهد.

بعلاوه، شباهت الگوی بیت کوین و تغییرات قیمت طلا در دهه‌ی ۷۰ میلادی احتمال ایجاد نقاط بیشینه‌ی جدید در نمودار قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد.

در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین در سطح ۱۸,۰۵۰ دلار قرار گرفته است که نسبت به سطح کمینه‌ی خود در طول چند روز گذشته(۱۶,۴۰۰ دلار) افزایش ده درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود، بازار بیت کوین در این ناحیه با فشار فروش مواجه شده است که ممکن است ارزش این دارایی را به سطوح پایین‌تری هدایت کند. همچنین اظهارات اخیر استیو منوچین(Steve Mnuchin)؛ وزیر خزانه‌داری آمریکا نگرانی سرمایه‌گذاران فعال در بازار رمزارزها را افزایش داده است.

شباهت نمودار قیمت بیت کوین و طلا

با این وجود، پائول تئودور جونز(Paul Tudor Jones)؛ سرمایه‌گذار کهنه‌کار بازارهای مالی اخیراً توجه سرمایه‌گذاران را به یک الگوی تکرار شونده‌ جلب کرده است.  جونز سرمایه‌گذار کهنه‌کار بازارهای مالی است که به عنوان یکی از بهترین مدیران دارایی نیز شناخته می‌شود. وی در دوره‌های وقوع بحران همانند ۱۹۷۰ و ۲۰۰۸ عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر مدیران سرمایه‌گذاری ارائه کرده است و در سال جاری میلادی بخشی از ثروت خود را بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

 

نمودار قیمت شکل زیر نشان می‌دهد که شرایط بازار بیت کوین هم‌اکنون به بازار طلا در دهه‌ی ۷۰ میلادی شباهت دارد. درصورت تجربه‌ی روند تکرار شوند این احتمال وجود دارد که بازار بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی سطح بیشینه‌ی جدید خود را تجربه کند.

از نظر تحلیلگران شرایط کندل هفتگی بیت کوین در نمودار شمعی دیدگاه بهتری را نسبت به روند بیت کوین در میان مدت فرآهم می‌آورد. در صورتی که کندل هفتگی در سطح بالاتر از ۱۸ هزار دلار بسته شود، می‌توان انتظار داشت که بازار بیت کوین به شرایط صعودی خود ادامه خواهد داد. بیت کوین در سال جاری میلادی عملکرد چشمگیری را داشته است و استمرار روند صعودی بیت کوین یقینا ورود موج جدید از سرمایه‌گذاران را در بازار این دارایی به همراه خواهد داشت.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  3  =