تک‌نرخی کردن ارز راهی برای ساماندهی قیمت‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس طرح کرد؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تک نرخی کردن ارز را راهی برای ساماندهی بازار خواند و گفت: عرضه و تقاضا تعیین کننده نهایی نرخ ارز در بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی رضایی با اشاره به اقدامات یک ماه اخیر بانک مرکزی در ساماندهی بازار و کاهش نسبی نرخ ارز، گفت: دو نرخی بودن نرخ ارز موجب رانت می‌شود و جلوی کاهش پایدار قیمت ارز را می‌گیرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص ارز تک نرخی و دو نرخی وجود دارد، افزود: ادله برخی برای ممانعت از تک نرخی شدن ارز این است که با تک نرخی شدن آن قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم با واقعیت‌های موجود بازار رقابت کنیم، تصریح کرد: عرضه و تقاضا نرخ‌ها را در بازار تعیین می‌کند، از این رو باید این مهم در بازار مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت به ویژه بانک مرکزی در مسیر ساماندهی ارزی باید دیدگاه‌های مختلف را کنار هم قرار داده و با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: در خصوص نرخ ارز باید اقدامی در دستور کار قرار بگیرد که به سود مردم است.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، افزود: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب برنامه‌های مشخصی در مسیر ساماندهی وضعیت قیمت‌ها ارائه کردند و بر این اساس بهبود شرایط نزدیک است.

وی ادامه داد: راهکارهای رهبر معظم انقلاب در مسیر بهبود شرایط اقتصادی کشور نقشه راه مجلس و دولت خواهد شد و به این ترتیب وضعیت در آینده رو به بهبود خواهد بود.

رضایی با تاکید بر اینکه به مشکلات مردم واقف هستیم و تمامی تلاش‌ها برای رفع معضلات معیشت مردم در حال انجام است، تصریح کرد: امید است با تدابیر جدید و ثبات نرخ ارز، این افزایش قیمت‌های روزانه و لحظه‌ای به یک تثبیت نسبی برسد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  5