۲۳ درصد جمعیت روستایی به خدمات مستقیم بانکی دسترسی دارند

مدیرعامل پست‌بانک با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار باجه فعال به روستاییان خدمات مالی و بانکی ارائه می دهند، گفت: پست بانک هم اکنون به طور مستقیم به 23 درصد جمعیت روستایی و به صورت غیر مستقیم از 81 درصد جمعیت روستاهای کشور را تحت پوشش خدمات بانکی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران صبح امروز (شنبه) در آیین رونمایی از خدمات جدید این بانک ایران، با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله پست بانک گفت: طی این مدت توانستیم با افزایش ۱۲۱ درصدی کل سپرده‌ها و 104 درصدی تسهیلات، رشد ۱۵۱ درصدی منابع ارزان وکاهش ۵۳ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات بانک را به سود دهی برسانیم.

شیری با اشاره به اینکه سپرده های کل بانک در یک دوره 20 ماهه به 232 میلیارد تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این دوره با 121 درصد رشد، میزان افزایش منابع برابر با 22 سال فعالیت بانک تا سال 97 بوده است.

وی با اشاره به اینکه ترکیب منابع بانک بیشتر ارزان قسمت است، افزود: در طی این مدت ارزان قیمت بانک 151 درصد و منابع گران قیمت 77 درصد افزایش داشته است.

رییس هیات مدیره پست بانک ایران با تاکید بر اینکه تسهیلات بانک از 84 هزار میلیارد تومان در پایان سال 97 به 188 هزار میلیارد تومان در سال 99 رسیده است.

مدیر عامل پست بانک ایران با بیان اینکه پست بانک هم اکنون 323 میلیارد تومان سرمایه ثبتی نزد بانک مرکزی دارد، اظهار کرد: با تایید حسابرس، بانک مرکزی و طی مراحل قانونی در سازمان بورس اوراق بهادار سرمایه این بانک به یک هزار و 30 میلیارد تومان افزایش پیدا می کند که سه برابر میزان فعلی است.

شیری با تاکید بر اینکه 25 درصد سهام بانک به صورت سهام عدالت در دست مردم قرار دارد گفت: 40هزار شخص حقیقی و حقوقی سهام دار بانک هستند و با آزاد سازی سهام عدالت سهم این افراد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال ۹۷ زیان انباشته بانک حدود ۴۳۰ میلیارد تومان بود که با برنامه ریزی های انجام شده، سود بانک در سال 98 به ۹۷.۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

شیری با بیان اینکه تعداد دستگاه های خودپرداز پست بانک که روستاها فعال هستند با تعداد خودپردازهای بانک ملی برابری می‌کند، گفت: پست بانک بیش از تمامی بانک‌های کشور به روستاییان خدمات بانکی ارائه می‌دهد.

مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به رونمایی از خدمات جدید بانکی ادامه داد: سرویس (IPG)  درگاه پرداخت اینترنتی صوتی برای استفاده نابینایان برای اولین بار درسطح کشور اجرا می شود.

وی افزود: راه‌اندازی فاز نخست سامانه افتتاح حساب غیرحضوری با احراز هویت بیومتریک، راه‌اندازی سجام (سامانه جامع احراز هویت مشتریان) در باجه‌های بانکی روستایی و آغاز فرایند ارائه تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت از جمله خدماتی است که در این مراسم رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  54