ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان شد

به دنبال افزایش مجدد ارزش سهام تسلا در روز دوشنبه، ثروت بنیان‌گذار این خودروسازی، ایلان ماسک به حدود ۱۲۸میلیارد دلار رسید و به جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روند صعودی متحیرکننده ایلان ماسک، روز دوشنبه جهش جدیدی را تجربه کرد؛ زیرا بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا بیل گیتس را پشت سر گذاشت و به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.

ارزش خالص دارایی این کارآفرین 49ساله، با 7.2میلیارد دلار افزایش، به 127.9میلیارد دلار رسید که باز هم در نتیجه صعود چشمگیر ارزش سهام تسلا بود.

گفتنی است که ماسک در سال جاری 100.3میلیارد دلار به دارایی خود افزود، که در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، بیشترین افزایش ثروت را در این مدت داشته است. در ماه ژانویه وی از این نظر در رتبه 35 قرار داشت.

پیشرفت او در رتبه‌های ثروت عمدتا مدیون تسلا بوده، که ارزش بازار آن در حال نزدیک شدن به 500میلیار دلار است. حدود سه چهارم از ثروت خالص وی را سهام تسلا تشکیل می‌دهد، که چهار برابر بیشتر از سهام او در SpaceX است.

این اتفاق مهم از سوی ماسک سبب شد بنیان‌گذار مایکروسافت، بیل گیتس جایگاه دوم در لیست ثروتمندان را از دست بدهد و مغلوب وی شود.

گیتس سال‌ها در جایگاه نخست قرار داشت تا اینکه جف بزوس، موسس آمازون در سال 2017 از وی پیشی گرفت.

قابل ذکر است که دارایی خالص بیل گیتس باید بسیار بیشتر از 127.7میلیارد دلار بود اگر در طول سال‌ها به خیریه‌ها کمک نکرده بود. وی از سال 2006 بیش از 27میلیارد دلار به بنیاد خیریه خود کمک کرده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7