تکلیف دستگاه های استخراج ارز دیجیتال قاچاق مشخص شد

ستاد مبارزه با کالا و قاچاق موظف شده بود در خصوص تعیین تکلیف دستگاه های استخراج ارز دیجیتال (خوداظهاری) اقدام کند. این ستاد دیروز با انتشار دستورالعمل اجرایی تکلیف دستگاه هایی که غیرقانونی وارد کشور شده بودند و مجور نداشتند را مشخص کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  این دستورالعمل طی جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شده است.

برای اطلاعات کافی می توانید متن کامل دریافت فایل  را بخوانید.

طی این دستورالعمل امکان ثبت نام در سامانه و دریافت رمز ورود جهت احراز هویت دارندگان و مشخصات دستگاه‌ها توسط وزرات صمت فراهم خواهد شد.

دارندگان دستگاه‌ها باید مشخصات هویتی خود را به همراه تعداد، نوع، مشخصات فنی، مدل و سریال دستگاه‌ها را در این سامانه وارد کنند و موارد اشاره شده در دستورالعمل را مد نظر داشته باشند:

  • این دستگاه‌ها تنها می‌توانند در محل‌های مجاز فعالیت کنند.
  • مدت زمان این خوداظهاری یک ماه پس از اعلام وزارت صمت است.
  • وزارت این اطلاعات را جهت تعیین ارزش و حقوق و عوارض دولتی به گمرک اعلام خواهد کرد.
  • گمرک حداکثر ظرف یک ماه باید ارزش و حقوق عوارض دولتی دستگاه‌ها را تعیین کند و به وزارت اعلام کند.
  • وزارت سامانه ثبت اطلاعات را باید به درگاه پرداخت الکترونیکی مجهز کند تا متقاضیان حوارض و حقوق دولتی را پرداخت کنند.
  • پس از پرداخت حقوق و عوارض دولتی، گواهی با شماره شناسه معین و یکتا در سامانه ارائه شده و در اختیار ماینرها قرار می‌گیرد. این شناسه برای ارائه به نهادهای نظارتی است.
  • نگهداری ماینرها در مراکز فاقد مجوز ممنوع است.

تمامی دستگاه‌ها باید ضوابط سازمان ملی استاندارد را رعایت کنند. این مورد در زمان ثبت نام تعیین خواهد شد.

پس از آغاز به کار رسمی سامانه، متهمینی که پرونده اتهامی آنها توسط مراجع صالح در حال رسیدگی است، ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل می‌توانند نسبت به طی مراحل اظهار دستگاه مطابق ترتیبات مقرر در این دستورالعمل اقدام نمایند.

همچنین در صورتی که دستگاه ماینر توسط مراجع نظارتی کشف و ضبط شده‌اند، این مراکز موظف هستند با ماینر یا نماینده قانونی وی همکاری کرده تا اطلاعات لازم برای ثبت نام را از روی دستگاه برداشت کنند.

 

منبع: میهن بلاک چین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2