به روز رسانی ابزارهای پرداخت به دلیل محدودیت کرونا

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین تلاش دارد در سال 1400 با برخورداری از نیروی متخصص کارآمد، مدرن ترین شبکه خدماتی، به کارگیری فناوری های نوین و گسترش دسترسی مشتریان به خدمات بانکی در سطح کشوری و بین المللی، یکی از بانک های برتر ایران باشد. نتیجه چنین چشم انداز روشنی، افزایش کیفیت خدمات بانکی و پرداخت الکترونیک و همچنین رضایتمندی مشتریان خواهد بود. در این مقاله تلاش شده است تا ارکان اصلی بانک اقتصاد نوین، دستاوردها و همچنین جدیدترین خدمات الکترونیک آن معرفی گردد.

 

معرفی بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصاد نوین در سال 80 به عنوان نخستین بانک خصوصی ایرانی و با مجوز بانک مرکزی ایران شروع به کار کرد. همچنین در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شده و سهم آن همچنان در تابلوی اصلی بازار بورس قابل معامله است. 
بانک اقتصاد نوین تلاش دارد با بهره مندی از کارکنان متخصص و با تمرکز بر راهکارهای نوآورانه، خدمات بانکی و مالی خود را در چارچوب بانکداری اسلامی و با جلب رضایت ذینفعان در جهت توسعه و رشد اقتصادی کشور به گروه های مختلف مشتریان ارائه دهد. چنین چشم اندازهایی سبب شده تا بانک اقتصاد نوین به دستاوردهای ارزشمندی در حوزه بانک دست یابد که از اصلی ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– کسب گواهی بین المللی نوآوری و خلاقیت الماس سوئیس IUI5001 از مرکز نوآوری اینوا (INNOVA)؛
– کسب نشان "استاندارد بین المللی اعتماد مشتریان" و "توسعه و پیشرفت سازمانی در صنعت بانکداری" در اجلاس متخصصین باتنکس؛
– برگزیده نشان کیفیت برتر از ICS Group International؛
– برگزیده دریافت نشان ملی نوآوری در خدمات بانکداری در اجلاس سران اکوایت؛
– معرفی به عنوان بانک سال ایران از سوی نشریه معتبر بنکر در سال 2007؛
– معرفی بانک با ثبات در عرصه بانکداری بین المللی از سوی موسسه رتبه سنجی Capital Inelligence؛
– کسب جوایز متعدد از همایش ها، نمایشگاه ها، جشنواره ها و نشریات متعدد.

 

چشم اندازهای اعضای هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین
هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین ارزش هایی مانند خوشنامی، سرعت بالا، به روز بودن، نوآوری و چندمهارتی بودن در ارائه خدمات بانکی و پرداخت را اصلی ترین استراتژی های بانک در نظر می گیرند. اعضای هیئت مدیره بانک به شرح زیر است:
– محمدعلی ایزدی (ریاست هیئت مدیره)؛
– علی امانی (نایب رئیس هیئت مدیره)؛
– علیرضا بلگوری (عضو هیئت مدیره و مدیرعامل کنونی بانک)؛
– غلامحسین احمدی (عضو هیئت مدیره)؛
– مرتضی معیری (عضو هیئت مدیره).

 

طرح ‌های حمایتی بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصاد نوین در کنار فعالیت های اقتصادی و حرفه ای در بازارهای مالی، همچنین در جهت بازسازی مدارس، فعالیت های محیط زیستی، حمایت از گروه ها و بیماران خاص و فعالیت های فرهنگی و هنری با سازمان های این حوزه ها همکاری دارد تا از این طریق بتواند مسئولیت های اجتماعی خود را نیز ایفا کند. 
– احداث مدارس در مناطق محروم: بانک اقتصاد نوین تاکنون 37 مدرسه در مناطق محروم کشور احداث نموده است. 
– حمایت از پروژه های محیط زیست: همچنین به عنوان بانک دوستدار محیط زیست در طرح ها و پروژه های متنوع محیط زیستی از جمله کاشت 9000 نهال در مجموعه پارک پردیسان، کاشت 15 هزار اصله درخت در استان خوزستان، پاکسازی رودخانه جاجرود و ارائه محصول "بانک آشنا" به عنوان محصول دوستدار محیط زیست و بسیاری دیگر همکاری موفقی داشته است. 
– حمایت از گروه ها و بیماران خاص: در زمینه حمایت از بیماران خاص تلاش می کند با خرید تجهیزات ضروری و پرکاربرد برای بیمارستان ها و مراکز درمانی و کمک به تشکل های مردم نهاد عام المنفعه در این حوزه نیز حمایت ویژه ای داشته باشد. 
– پشتیبانی از فعالیت های فرهنگی و هنری: بانک اقتصاد نوین فعالیت های فرهنگی و هنری خود را با مشارکت در انتشار آلبوم موسیقی، فیلم و کتاب های فرهنگی ارائه می دهد. 

 

ابزارهای نوین بانک اقتصاد نوین
رهکارهای نوین بانک اقتصاد نوین در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک شامل موبایل بانک، درگاه پرداخت اینترنتی، پایانه فروشگاهی، کیوسک و خودپرداز است که هر کدام گزینه های ویژه ای برای کاربران فراهم ساخته‌اند تا در زمان محدودیت های ناشی از کووید-19، آلودگی هوا و همچنین ترافیک های سنگین جاده ای، کاربران بتوانند به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعب بانکی، امورات بانکی و پرداخت خود را با امنیت کامل انجام دهند.
– اپلیکیشن نوین پی آینده پرداخت، ابزاری راحت است که خدمات پرداخت را به روشی آسان و با امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران با دانلود جدیدترین نسخه اندروید و iOS و نصب آن بر روی تلفن همراه می توانند انواع سرویس های بانکی از جمله عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض (میان دوره و پایان دوره)، خرید شارژ انواع اپراتورهای تلفن همراه، مانده گیری حساب بانکی عضو شتاب و صدور آنلاین بیمه نامه دسترسی داشته باشند. 
– درگاه اینترنتی اقتصاد نوین جهت گسترش بانکداری الکترونیک به خصوص در مشاغل کوچک و نوپا، امکان پرداخت آنلاین وجوه برای انواع کسب و کارهای آنلاین را فراهم می سازد تا مشتریان بتوانند با امنیت کامل خریدهای آنلاین خود را انجام دهند. این ابزار مبتنی بر آخرین استانداردهای امنیت پرداخت طراحی شده است.
– پایانه فروش اقتصاد نوین با قبول انواع کارت های نقدی، هدیه و کارت اعتباری بر اساس بستری امن خدمات مختلف بانکی از جمله خرید اینترنتی، پرداخت قبوض، انتقال وجه و غیره را برای کاربران فراهم می سازد.
– کیوسک نوین به عنوان بانک کوچک شرایطی را برای کاربران ایجاد کرده تا بتوانند برخی از امورات بانکی و پرداخت خود را بدون نیاز به حضور در بانک انجام دهند. 
– خودپرداز نوین با امتیازاتی از قبیل سرعت تراکنش بالا و امنیت کامل در سراسر کشور راه اندازی شده و فعال می باشد تا افراد بتوانند بدون نیاز به حضور در شعب بانکی، امورات پرداخت خود را انجام دهند. 
– سامانه پاسخگویی بانک اقتصاد نوین به شماره 48031000-021 جهت پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات کاربران در حوزه امورات بانکی و پرداخت راه اندازی شده است تا کاربران بتوانند در هر ساعاتی از شبانه روز از راهنمایی های متخصصان این حوزه بهره مند شوند. 

 

به روزرسانی ابزارهای بانک اقتصاد نوین در شرایط کووید-19
لازم به ذکر است که در بروز رسانی اخیر بانک اقتصاد نوین و با هدف کاهش مراجعات حضوری کاربران به شعب، سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و داخلی از طریق اپلیکیشن همراه نوین، اینترنت بانک و تمامی دستگاه های خودپرداز باک اقتصاد نوین تا مبلغ 100 میلیون ریال افزایش یافته است. علاوه بر این، تمامی کارت های نقدی این بانک به مدت یکسال تمدید می شود. 

 

سخن پایانی
با مطالعه اهداف، ساختارها، ابزارها و چشم اندازهای بانک اقتصاد نوین مشخص شد که اهداف اصلی این بانک توسعه زیرساخت های بانکداری الکترونیک در سراسر کشور می باشد که در کنار آن با حمایت و پشتیبانی از طرح های متعدد در حوزه های آموزشی، محیط زیست، بهداشت و درمان و همچنین حوزه فرهنگی و هنری تلاش می کند مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. توسعه ابزارهای پرداخت از جمله اپلیکیشن نوین پی آینده پرداخت، درگاه اینترنتی، پایانه فروشگاهی، کیوسک و دستگاه خودپرداز شرایطی را برای کاربران فراهم ساخته تا در شرایط محدودیت های ناشی از کووید-19 بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعب، امورات بانکی و پرداخت خود را براحتی و با امنیت بالا انجام دهند.

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  7  =