رئیس بانک مرکزی اروپا خواستار حمایت از رشد اقتصادی پایدار شد

رئیس بانک مرکزی اروپا از سیاست گذاران و دولت های اروپایی خواست تا از نوآوری حمایت کرده و در آموزش که در طولانی مدت به نفع رشد پایدار خواهد بود سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز جمعه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا فرصت استفاده از فناوری های جدید را فراهم کرده است و از سیاست گذاران و مسئولان این صنعت در اروپا خواست که از نوآوری حمایت کرده و در آموزش که در طولانی مدت به نفع رشد پایدار خواهد بود سرمایه گذاری کنند.

لاگارد این سخنان را در سی امین کنگره بانکی اروپا در فرانکفورت آلمان بیان کرد. عنوان این اجلاس حرکت "به سوی یک مدل جدید از رشد پایدار" بود.

به گفته لاگارد، اتحادیه اروپا در سال های آینده با چالش های بسیاری روبرو خواهد شد که ناشی از این بیماری همه گیر و همچنین مشکلات بلند مدت است. از جمله این چالش ها افزایش بدهی، پیری جمعیت، دیجیتالی شدن و تغییرات آب و هوایی است.

رئیس بانک مرکزی اروپا همچنین تأکید کرد که این بیماری همه گیر استفاده گسترده و رایج از فناوری دیجیتال را تسریع کرده است و افزود: برای دستیابی به رشد پایدار در طولانی مدت، استفاده از فرصت های ارائه شده توسط فن آوری های جدید برای اروپا بسیار حیاتی است.

لاگارد گفت برای استفاده بیشتر از توانایی بالقوه اروپا در نوآوری، دولت ها باید موانع شرکت های نوآور را برطرف کنند و به آنها اجازه دهند تا از یک بازار واحد بهره کامل ببرند و به "صرفه‌جویی به مقیاس" دست یابند.

وی افزود: علاوه بر این، بخش مالی باید در مراحل اولیه منابع مالی ارائه کند و بخش دولتی همچنین می تواند با پیوند تحقیقات به آموزش به نوآوری کمک کند.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  49