بانک ملی ایران از بانکداری دیجیتال تا شیرین سازی آب خلیج فارس

نگاهی به بانک ملی ایران

کلمه بانک همواره یادآور پول، قوانین پرداخت، دارایی ها و بدهی ها، ترازنامه، مدیریت ریسک، سپرده گذاری، حواله و غیره می باشد اما با نگاهی ژرف به این حوزه می توان دلایل تمامی اتفاقات پولی در بانک ها را درک کرد. بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک ایران، برای تک تک قدم هایی که در زمینه توسعه و بهبود زیر ساخت های بانکداری دیجیتال برداشته، دلایل بسیار مهم تری داشته است. در این مقاله تلاش شده است تا ردپای بانک ملی ایران در طرح ها و پروژه های بزرگ، پاسخگویی به نیازهای کاربران و جامعه، اهمیت به نظرات کاربران، بهبود مدیریت کسب و کارها و امثال آن دنبال کنیم. پس همراه ما باشید تا پشت پرده تمامی تصمیمات و سیاست های بانک ملی مشخص شود.

 

بانک ملی ایران از گذشته تاکنون
بانک ملی ایران بزرگترین بانک ایرانی و به لحاظ قدمت دومین بانک دولتی ایران است. این بانک در سال 95 با درآمد سالیانه بالغ بر 365 هزار میلیارد ریال، دارایی خالص 766 میلیارد دلار و شبکه گسترده 3328 شعب بانکی به عنوان بزرگترین شرکت ایرانی شناخته شد. 
در حال حاضر شرکت های داده روزی سداد، پارس تکنولوژی سداد، پرداخت الکترونیک سداد، طرح و توسعه آینده پویا، توسعه سرمایه پیشگامان پویا، صرّافی ملی ایران زیر نظر بانک ملی ایران فعالیت دارند. 
بانک ملی ایران به منظور توسعه زیرساخت های بانکداری دیجیتال به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان به خصوص در شرایط همه گیری کووید-19 تلاش کرده تا برخی از اپ های موبایلی و الکترونیک مانند همراه بام ملی، همراه بانک ملی، اپلیکیشن بله و اپلیکیشن ایوا را راه اندازی و بر اساس نیاز کاربران به روز رسانی کند.

 

خدمات پرداخت در بستر گفتگوی اپلیکیشن بله بانک ملی ایران 
در اپلیکیشن بله شرایطی برای کاربران ایجاد شده تا از طریق آن بتوانند با دیگران در ارتباط بوده و کارهای بانکی خود را انجام دهند. 
به طوری که با ایجاد تب "درخواست پول" در بستر گفتگو کاربران می توانند به امکاناتی از قبیل درخواست پول با چت، گفتگوی شخصی و گروهی به میزان دلخواه، دریافت دانگ، دریافت قسط در قرض الحسنه خانوادگی، جمع آوری شارژ ساختمان و فعالیت های نیکوکارانه دسترسی داشته باشند. 
انتقال پول در چند ثانیه، خرید و ارسال رسید در بستر گفتگو و اشتراک گذاری آنها، خرید شارژ و پرداخت قبوض از سایر امکانات این اپ می باشد. 
لازم به ذکر است که اپلیکیشن بله برای تمامی سیستم عامل های اندروید، ios و ویندوز طراحی شده است.

 

نشان اعتباری با اپلیکیشن ایوا بانک ملی ایران
اپلیکیشن ایوا این امکان را برای کاربران فراهم می سازد تا از طریق آن بتوانند در یک فضای مجازی، حضور در شعبه را تجربه کنند و تمامی خدمات بانکی مانند ثبت امضای الکترونیک، پرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، صدور دسته چک، دریافت شبا، مشاهده موجودی و دریافت صورتحساب، مسدودی کارت، مشاهده آنلاین نرخ ارز و امثال آن را در این اپ انجام دهند. 

 

سامانه های پرداخت حقیقی و حقوقی بانک ملی ایران
بانک ملی ایران با توسعه خدمات الکترونیک برای تمامی افراد (حقیقی و حقوقی) توانسته است سیستم های منحصر به فردی برای تمامی کسب و کارها مهیا سازد. 
برای مثال در سامانه بام حقیقی، اشخاص می توانند تمامی امورات شخصی خود را اعم از پرداخت قبوض، انتقال وجوه، خرید شارژ، پرداخت اقساط و غیر را انجام دهند. 
در نسخه حقوقی این سامانه ها، نه تنها کسب و کارها می توانند امورات بانکی مذکور را به راحتی و سریع انجام دهند، بلکه با دسترسی به تمامی رسیدهای خود می توانند پرداخت ها و امورات بانکی خود را مدیریت کنند. 

 

ردپای بانک ملی ایران در طرح های بزرگ
در کنار توسعه زیرساخت های بانکداری دیجیتال، بانک ملی ایران با پیوستن به طرح های بزرگ توانسته است گامی بزرگ برای توسعه زیرساخت های ملی نیز بردارد. در پروژه "شیرین سازی آب خلیج فارس" و انتقال به استان های هرمزگان، کرمان و یزد، بانک ملی ایران بیش از 14 درصد از تسهیلات این طرح بزرگ را تامین می کند. 
یکی از نتایج طرح مذکور این است که آب تامین شده توسط این پروژه علاوه بر شرب و کشاورزی در بخش صنعتی نیز قابل استفاده خواهد بود، به طوری که صنایع معدنی گل گهر سیرجان، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت صنعتی معدنی چادرملو از بهره برداران اصلی آن خواهند بود. 

 

مشتری محور بودن از طریق نظرسنجی بانک ملی ایران
توجه به نیازهای کاربران بانک و همچنین خلاءهای جامعه سبب شده تا بانک ملی ایران بتواند برنامه ریزی ها و سیاست گذاری آتی خود را با جامعه همسو سازد. 
در همین راستا، بانک ملی ایران در وب سایت خود پرسشنامه ای طراحی کرده تا از طریق آن بتواند نظرات تک تک افراد جامعه را در زمینه محصولات و خدمات این بانک جویا شده و برای بهبود و توسعه آن اقدام کند. 
برای شرکت در نظرسنجی بانک ملی ایران کلیک کنید.

 

تزریق سرمایه به کسب و کارهای نوپا و ورشکسته
بانک ملی ایران نه تنها در طرح ها و پروژه های بزرگی شرکت کرده، بلکه تلاش کرده تا کسب و کارهای نوپا و به خصوص کسب و کارهای تعطیل و یا ورشکسته را یاری رساند. 
به طوری که بانک ملی ایران به طور مستقیم بیش از 449 هزار میلیارد ریال منابع به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن تزریق کرده است. این مبلغ در قالب بیش از 189 هزار پرونده تخصیص داده شده است. 
بسیاری از زیر ساخت های اساسی کشور از جمله پالایشگاه و کارخانه های بزرگ تولیدی و جاده ها با منابع مالی بانک ملی ایران تجهیز و ساخته شده اند که نمونه اخیر آن را می توان در «طرح شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس» مشاهده کرد.

نویسنده: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  74  =  78